عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۶۵۸۷
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸
حجت‌الاسلام انصاریان:
حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: در یکی از محله‌های تهران، پیش‌نماز مسجد درگذشت. در همان محله عالم بسیار بزرگواری بود که مردم نزد او رفتند تا امام جماعت مسجد شود؛ اما گفت نمی‌آیم!

عقیق: حجت‌الاسلام حسین انصاریان مفسر قرآن کریم و استاد اخلاق در سخنرانی در بیت‌الزهرا(س) خوانسار اظهارداشت: یکی دو نسل قبل از ما خیلی عجیب بود. در محله ما در تهران یک پیشنمازی از دنیا رفت.

مردم ۳ ماه پیش یک عالم رفتند تا امام جماعت مسجدشان شود

وی افزود: در همان محل یک عالم بسیار بزرگوار بود که اهل محل سراغ او رفتند و گفتند پیشنماز مسجد از دنیا رفته است، از فردا بیایید و در این مسجد و محراب نماز بخوانید. او گفت: نمی‌آیم.

انصاریان ادامه داد: مردم گفتند هرچه بخواهید به شما می‌دهیم تا بیایید اما گفت چیزی نمی‌خواهم. این ماجرا ۳ ماه طول کشید و در این مدت آن‌ها سراغ فرد دیگری برای پیشنمازی نرفتند. در این رفت و آمدها این عالم گفت: من فردا شب برای نماز می‌آیم.

من روزی ۲ نخ سیگار می‌کشیدم

این مفسر قرآن کریم گفت: او برای نماز به مسجد رفت و بعد از نماز مغرب و عشاء یکی از خادمان مسجد به او گفت: کاری داشت که ۳ ماه ما را بردی و آوردی؟ او گفت: بله که کاری داشت. اول که پیشنهاد کردید، من هر ۲۴ ساعت دوتا سیگار می‌کشیدم. سیگار برای سینه ضرر دارد. فردی که با دست خودش، به خودش ضرر می‌رساند، عادل نیست. اگر به نماز می‌آمدم نمازهای شما باطل بود. دیشب موفق شدم آن دو نخ سیگار را ترک کنم. برای همین به مسجد آمدم تا مردم به من اقتدا کنند.

فیلم این سخنرانی را اینجا ببینید:

تعداد بازدید : 468

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین