عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۶۱۸۲
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳
در مراسم سالگرد شهادت ابوالفضل سرلک عنوان شد:
فرمانده اسبق لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله در مراسم یادبود شهید سرلک گفت: سیاستمداران تریلیون‌ها دلار و نیرو‌های ۸۸ کشور را به غرب آسیا آوردند تا حکومتی به ظاهر اسلامی تشکیل دهند. اما مدافعان حرم تمامی نقشه‌های آنان را نقش بر آب کردند.

عقیق:سه سال قبل در چنین روزی، پیکر خونین یکی از مدافعان حرم حضرت زینب (س) بر خاک افتاده و روح سبک و پاک او به آسمان پرواز کرد. ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ حرامیان داعش  یک مادر و پدر را در عزای پسر رشیدشان، خواهری را در عزای برادر خوش‌رویش، برادری را در عزای قدیمی‌ترین رفیقش، زنی جوان را در عزای تکیه‌گاهش و دو نونهال که عاشقانه بابایشان را می‌پرستند را برای همیشه در عزای قهرمانشان گذاشتند. شهید ابوالفضل سرلک قهرمان دو کودکی است که هنوز برای خداحافظی همیشگی با پدرشان به اندازه کافی بالغ نشده‌اند. این خانواده حتی نتوانستند مانند بقیه خانواده‌های شهدا، در مراسمی با شکوه اقامه عزای فرزندشان را به جای بیآورند، چرا که ابوالفضل در اوج وحشت دنیا از کرونا، هم‌پای حاج‌قاسم به قلب داعش رفت و شجاعانه در جهانی و برای مردمی جنگید و شهید شد که از گردهم‌آیی به بهانه تشییع پیکر پاک شهید نیز واهمه داشتند.

اکنون بعد از گذشت ۳ سال از شهادت ابوالفضل سرلک در سالگرد شهادت ایشان، برای اولین‌بار مراسمی ساده و دوست‌داشتنی اما با شکوه برای این شهید در صحن مصلی حرم شاه‌عبدالعظیم‌الحسنی (ع) واقع در شهرری برگزار شد. این مراسم با اجرای سید ایمان یاراحمدی، سخنرانی محمداسماعیل کوثری نماینده تهران در مجلس، مداحی ابوذر بیوکافی و به همت خانواده شهید سرلک و مکتب فرهنگی علقمه با حضور خانواده‌های چند تن از شهدای بزرگوار مدافع حرم برگزار شد. کوثری در میان مراسم به احترام شهدا سخنانی ایراد کرد که در ادامه شرح آن را می‌خوانید.

مدافعان حرم باعث شگفتی سیاستمداران جهان شدند

کوثری در ابتدا ضمن گرامیداشت نام و یاد شهدا و تسلیت سومین سالگرد شهادت سردار ابوالفضل سرلک، به نفوذ استکبار در منطقه اشاره کرده و آغاز کرد: خودفروختگان، وابستگان به بیگانگان و کفار همه با هم یکی شده و دست به دست هم داده بودند تا حکومت الهی را در سوریه و عراق از بین ببرند و در عوض حکومتی به ظاهر اسلامی ولی در باطن مطابق استکبار و صهیونیسم بین‌الملل را روی کار بیاورند. در این میان جوانانی عزیز و عاشق ائمه معصومین (ع) و ولایت لباس رزم بر تن کرده و در مقابل دشمنان قسم‌خورده ولایت و ائمه معصومین (ع) ایستادگی کردند که باعث شگفتی تمام سیاسمتداران دنیا شد.

هدف اصلی استکبار جهانی نابودی جمهوری اسلامی است

فرمانده اسبق لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله علت این شگفتی را توضیح داد: چرا که آن‌ها نیروهای خود از ۸۸ کشور را به غرب آسیا آوردند تا حکومتی به ظاهر اسلامی تشکیل دهند. خودشان اذعان کردند که ۷ تریلیون دلار هزینه داده‌اند تا بتوانند در شام و عراق حکومت اسلامی تشکیل دهند. اما در اصل هدفشان تسلط بر ایران و از بین بردن کامل جمهوری اسلامی بود.

او اعلام کرد: کسانی که  مانند شهید سرلک عزیز جلوتر از همه فکر می‌کردند، به فرمان ولی امر خود و به فرماندهی حاج‌قاسم دلاور، از خود گذشته و با تجربه‌ای ۴۰ ساله، حرکت کردند تا به دنیا نشان دهند جوانان غیور ایرانی به طرفداری از مظلومان جهان در مقابل تمام زورگویان می‌ایستند.

مبارزه شهدای مدافع حرم، مبارزه‌ای آگاهانه بود

کوثری مبارزه شهدای مدافع حرم را آگاهانه دانست و تصریح کرد: شهید سرلک آگاهانه این مسیر را انتخاب کرده بود. او چه در مقام یک مسئول و فرمانده و چه در مقام یک رزمنده بر خودش واجب می‌دانست در مقابل زورگویان عالم با کمترین امکانات و تجهیزات و با توکّل بر خداوند بزرگ برود و چنان ایستادگی و مقاومت کند که دشمن ناامید شوند.

آرامش و آسایش خود را مدیون رزمندگان هستیم

نماینده تهران در مجلس رزمندگان را انسان‌هایی آگاه و آینده نگرد دانست و مبارزه آن‌ها را توصیف کرد: آن‌ها بدون کوچکترین لغزشی در قدم‌های خود مصمم، محکم، با استقامت و صلابت در منطقه حضور پیدا کردند. اگر امروز این امنیت و آسایش را در کشور می‌بینیم از خون و همت بلند این عزیزان و عاشقانی است که با خون خود  با خداوند، ائمه معصومین (ع) و ولایت معامله کردند. در ذهن آن‌ها هیچ چیز دیگری جز عزّت و سربلندی اسلام و ایران عزیز نبوده و نیست.

مردم به شهید سرلک محبت دارند

او با اشاره به مصادف شدن شهادت سرلک با دوران اوج کرونا گفت: ایشان زمان اوج کرونا شهید شدند که مردم حتی نمی‌توانستند تجمع کنند و محبت خود را به این شهید عزیز نشان دهند. اما اکنون بعد از سه سال مراسمی با شکوه برای این شهید گرفته می‌شود که این نشان‌دهنده محبت قلبی مردم به این شهید بزرگوار است.

کسی که در این مسیر قدم می‌گذارد با خدا معامله کرده است

کوثری با عنوان کردن این که کسی برای مادیات جان خود را در طبق اخلاص نمی‌گذارد تصریح کرد: کسی که آگاهانه در این مسیر قدم می‌گذارد دقیقاً می‌داند چه سختی‌هایی در برای او به وجود می‌آید، اما همه چیز برای او آسان است، چرا که او مانند قدم گذاشتن ابراهیم در آتش، با خدا معامله کرده است.

لبیک امثال شهید سرلک به فرمان رهبری نقشه‌های سیاستمداران و نظامیان دنیا را بر هم زد

این فرمانده سابق سپاه پاسداران راجع به شهید سرلک گفت: این شهید که زمان شهادت حداکثر ۳۶ سال داشت، قطعاً از چند سال قبل خود را برای این مسیر آماده کرده و آگاهانه در این مسیر گام برداشته است. او با این سن کم در میدان حضور آگاهانه داشت و یک فرمانده مقتدر بود. لبیک‌گویان برای رهبر عزیز سلاح به دوش گرفته، در مقابل حرامیان ایستاد و باعث شگفتی تمام سیاست‌مداران و نظامیان دنیا شد، چرا که آن‌ها آمده بودند تا برای بار چندم کار ما را یکسره کنند ولی با این استقامت، ایستادگی و صلابتی که رزمندگان عزیز ما در مناطق سوریه و عراق از خود نشان دادند و تدابیر بسیار به موقع و عالی مقام معظم رهبری به عنوان فرمانده معظم کل قوا، نقشه‌های میلیاردها دلاری آن‌ها نقش بر آب شد.

نمی‌توانیم حق شهدا را به جا بیآوریم

او ادامه داد: داعشی‌ها تا ۳۵ کیلومتری مرز ایران آمده و قدرت‌نمایی می‌کردند. آن‌ها می‌خواستند از غرب کشور یعنی قصرشیرین و خسروی وارد ایران شوند. رهبری دستور دادند بروید و داخل خاک عراق جلوی آن‌ها را بگیرید. اگر حاج قاسم عزیز، ابوالفضل سرلک و امثال شهید سرلک نمی‌رفتند و جلوی آن‌ها را نمی‌گرفتند، قطعاً داعشی‌ها وارد کشور می‌شدند و وضعیت بسیار وحشتناکی بر ما غالب می‌شد. پس ما به هیچ طریقی نمی‌توانیم کاری که آن‌ها در حق ما کردند را جبران کنیم و حق آن‌ها را بجا بیآوریم.

کوثری اذعان کرد: حتی اگر هر سال این مراسم را باشکوه‌تر از سال گذشته برگزار کنیم، برای آن‌ها کاری نکرده‌ایم، بلکه برای خودمان و آگاهی خود کار انجام دادیم.

عهد می‌بندیم راه شما را ادامه دهیم

نماینده تهران در مجلس در پایان اعلام کرد: با این حال با این شهدای عزیز پیمان می‌بندیم که اگر جان خود را در طبق اخلاص گذاشتید، با خدای خود معامله کردید و از زن، بچه، پدر، مادر و تمام اموال دنیوی خود گذشتید تا به درجه شهادت رسیدید، ما راه شما را مصمم و محکم ادامه خواهیم داد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
United Arab Emirates
|
۰۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
0
0
روحش شاد
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین