عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۷۳۱
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۰
هزينه تهيه ۷۴۴ مترمربع از فرش‌هاي حرم حضرت علي (ع) از تمامي شهرستان‌هاي استان فارس جمع‌آوري شده و در بافت اين فرش‌ها نام استان فارس نيز به رسم يادبود آورده شده است.
 رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات در فارس گفت: هزينه تهيه ۷۴۴ مترمربع از فرش‌هاي حرم حضرت علي (ع) از تمامي شهرستان‌هاي استان فارس جمع‌آوري شده و در بافت اين فرش‌ها نام استان فارس نيز به رسم يادبود آورده شده است.

مهدي‌يار افزود: درودگري درب حرم مسلم‌بن‌عقيل نيز در استان فارس انجام شده است.

همچنين وي گفت: ۲ درب طلا نيز براي حرم مطهر حضرت اباالفضل نيز در استان فارس تهيه شده است و ويژگي خاص اين درب‌ها اين است كه هردو طرف درب زيباسازي شده‌است و پشت درب‌ها به همت هنرمندان شيرازي خاتم‌كاري و روي درب‌ها نماي طلا كار شده‌است.

مهدي يار گفت: از جمله ديگر اقدامات مردم استان فارس در بازسازي عتبات عاليات مي‌توان به درودگري و طلا كاري ۴ درب كاظمين، آماده سازي ۶ درب ديگر به همت خيرين مرودشت، اقليد، كازرون و كارمندان آموزش‌وپرورش، تامين اعتبار درب طلا به ارزش ۳۵۰ ميليون تومان توسط خانواده شيرازي در سامرا و يك هزار و۳۹۰ مترمربع فرش و ۸ كيلوگرم طلا آماده و فرستاده شده به سامرا است. مردم تمام شهرهاي استان فارس در بازسازي و مرمت تمام حرم‌هاي اهل بيت (ع) در عتبات عاليات نقش ممتاز دارند.

منبع:باشگاه خبرنگاران
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین