عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۳۹۱
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۴
درباره آیه 8 سوره تحریم تفاسیر و بحث های زیادی وجود دارد.در این مجال کوتاه ، تنها یکی از کاربردی ترین روش های عمل به این دستور الهی و نتیجه آن را به حضورتان تقدیم می کنیم. جواد عنایتی ، از اهالی کاشان ،تصمیم می گیرد به فرمان الهی در سوره تحریم عمل کند

عقیق: بسياري از ما، اين فرمايش خداوند عالميان در سوره تحريم ، آيه 8 را شنيده و خوانده ايم كه :

« یا أیُّهَا الذِّینَ آمَنُوا تُوبُوا إلی اللهِ تَوبَةً نَصُوحاً عَسی رَبُّکُمْ أنْ یُکَفِّرَ عَنکُم سَیِّئاتِکُم وَ یُدخِلَکُم جَنَّاتٍ تَجری مِن تَحتِها الأنهارُ »

   « ای کسانی که ایمان آورده اید! توبه کنید، توبه ای خالص، امید است [با این کار] پروردگارتان گناهانتان را ببخشد و شما را در باغهایی از بهشت که نهرها از زیر درختانش جاری است، وارد کند. »

پيرامون اين آيه بحث ها و روايات تاريخي و كلامي زيادي وجود دارد كه براي اطلاع از آن ها مي توانيد به كتب تفسير و منابع فقهي مراجعه كنيد. در اين مجال كوتاه ، تنها يكي از كاربردي ترين روش هاي عمل به اين دستور الهي و نتيجه آن را به حضورتان تقديم مي كنيم. باشد كه در دل هاي سياه ما غرق شده گان در گرداب عادات سخيف انساني كارگر افتد:

جواد عنایتی ، يك بسيجي از اهالي كاشان ، در بهار سال 1363 هجري شمسي ، تصميم مي گيرد به فرمان الهي در سوره تحريم عمل كند و اين تصميم خود را اين گونه مكتوب مي كند:

اين جانب جواد عنايتي در روز يكشنبه ، تاريخ 9/2/63 در ساعت 5/5 بعد از ظهر توبه كردم و از اين تاريخ به بعد هرگز دنبال گناه نمي روم.

جناب جواد عنايتي ، حدود دو سال و نه ماه بعد ،  به تاریخ ۲۱ دی ماه سال ۱۳۶۵ طي عملیات کربلای ۵ در شلمچه مزد خود را دريافت مي كند و بال در بال فرشتگان مي گشايد.


منبع:مشرق

212002


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
کمیل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
0
0
روحش شادتر
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین