عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۳۷۱۶
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۱
امام خمینی(ره):
امام خمینی(ره) در یکی از سخنرانی‌های خویش به مقام والای معنوی حضرت زهرا(س) و خدمات این بانوی بزرگوار به عالم اسلام اشاراتی داشته‌اند.
عقیق: تاریخ بشریت افرادی را به خود دیده است که نه‌تنها در زمان خود بلکه در تمام زمان‌ها و مکان‌ها انقلابی را در رفتارها و اندیشه‌های مردم به‌سوی ارزش‌های انسانی و معارف وحیانی ایجاد کرده‌اند؛ این افراد با دارا بودن ویژگی‌های برتر انسانی، توانستند در تمام ابعاد وجودی به‌گونه‌ای رشد یابند که برترین انسان‌ها در حسرت آن به‌سر می‌برند. حضرت زهرا(س) نمونه‌ای از این افراد برجسته دوران است که تربیت‌یافته مکتب وحی و بیت آخرین پیامبر الهی است.

عبادت و تهجد، بزرگ‌منشی، اخلاق‌مداری، صبر و شجاعت و نیز علم به تمام معارف الهی و تقید به برترین صفات و اخلاق و پیوند این‌ مقولات به فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی از این بانوی بزرگوار چهره‌ای ساخت که تا ابد الگوی تمام آزادمردان و حق‌طلبان عالم قرار گرفت. 

امام خمینی از جمله شخصیت‌های برجسته تاریخ است که حضرت زهرا(س) را به عنوان الگویی پیش روی فعالیت‌های انقلابی خویش می‌دانستند و در سخنرانی‌های متعدد به معرفی ابعاد مختلف شخصیتی این بانوی بزرگوار می‌پرداختند. به عنوان نمونه ایشان در یکی از سخنرانی‌های خویش به مقام والای معنوی حضرت زهرا(س) و خدمات این بانوی بزرگوار به عالم اسلام اشاراتی داشتند. 

متن و فیلم این سخنان را در ادامه مشاهده می‌کنید.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین