عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۲۴۶
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۰
ویژه ماه مبارک رمضان؛
همزمان با ماه مبارک رمضان روزانه 12 برنامه «ترتیل قرآن» و «محفل انس با قرآن در جوار عترت» در حرم مطهر رضوی برپا می‌شود.

برپایی روزانه 12 محفل قرآنی در حرم مطهر رضوی
 عقیق: رئیس اداره علوم قرآن و حدیث آستان قدس رضوی با بیان این خبر گفت: این محافل قرآنی ویژه عموم زائران، خواهران و نونهالان در اماکن متبرکه بارگاه منور رضوی تدارک دیده شده است.

مهدی لسانی، با تشریح جزئیات این محافل قرآنی تصریح کرد: همه روزه صبح‌ها بعد از نماز صبح ساعت 4:30 برنامه «ترتیل یک جزء قرآن» در صحن آزادی حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود که این برنامه به صورت زنده از شبکه یک سیما نیز پخش می‌شود.

وی با اشاره به پخش «برنامه ترتیل» ساعت 10:30 رواق امام خمینی(ره) از شبکه قرآن سیما اظهارداشت: همه روزه ساعت 17 الی 18 برنامه «ترتیل یک جزء قرآن» و بعد از آن ساعت 18 لغایت 19:30 محفل «انس با قران در جوار عترت» در رواق امام خمینی(ره) برپا می‌شود.

لسانی با بیان اینکه ویژه برنامه محافل قرآنی خواهران در دارالقرآن الکریم صحن جمهوری اسلامی پیش بینی شده، خاطرنشان کرد: صبح‌ها از ساعت 9:30 الی 10:30 «ترتیل یک جزء قرآن» و بلافاصله بعد از آن محفل «انس با قرآن در جوار عترت» برگزار می‌شود که در این برنامه‌ها قاریان و مرتلان خواهر به قرائت کلام وحی می‌پردازند.

رئیس اداره علوم قرآن و حدیث آستان قدس رضوی اذعان داشت: امسال نیز برای سومین سال متوالی برنامه «ترتیل قرآن ویژه نوجوانان» در رواق دارالهدایه تدارک دیده شده و در این برنامه مرتلان نوجوان به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

وی با اشاره به حضور زائران غیرایرانی در ماه مبارک رمضان در حرم مطهر گفت: سه برنامه «ترتیل یک جزء»، در رواق‌های؛ «غدیر»، «دارالرحمه» و «صحن غدیر» ویژه این دسته از زائران حرم مطهر رضوی در نظر گرفته شده است.

لسانی افزود: این برنامه‌های ترتیل بعد از نماز صبح در رواق‌های دارالرحمه و غدیر و قبل از نماز مغرب در صحن غدیر برای عرب زبان‌ها برپا می شود.

وی اذعان داشت: امسال نیز همچون سال‌های گذشته برای آن دسته از زائرانی که در برنامه «طرح اکرام رضوی» حضور دارند دو برنامه ترتیل قبل از نماز مغرب ویژه خواهران و برادران در صحن هدایت و رضوان برگزار می‌شود.


منبع: ابنا

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین