عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۹۷۷۷
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
محسن علی اکبری:
یک تهیه‌کننده سینما گفت: هم اکنون در حال ساخت فیلمی سینمایی با نام «نامیرا» هستیم. کارگردانی این کار را شهریار بحرانی بر عهده دارد.

عقیق: محسن علی اکبری تهیه‌کننده سینما و تلویزیون در گفتگویی بیان کرد: ساخت آثار سینمایی و تلویزیونی پیرامون صدر اسلام یکی از اولویت‌ها است اما باید توجه داشت این قبیل تولیدات به هیچ وجه بدون حمایت‌های دولتی امکان ساخت آن وجود ندارد، زیرا هزینه‌هایی که برای تولید این قبیل آثار نیاز است به هیچ وجه در توان تهیه‌کننده بخش خصوصی نیست این شرط را به عنوان کسی بیان می‌کنم که تا به امروز شاید بیشترین فیلم‌ها و سریال‌های تاریخی را تهیه کرده است.

وی افزود: اینکه می‌گویند تولیدات تاریخی مخاطب ندارد به هیچ وجه درست نیست فیلم تاریخی اگر به شکل فاخری تولید شود مطمئن باشید در جذب تماشاگر موفق خواهد بود، اما اگر بخواهیم به صورت حداقلی در این رابطه عمل کنیم نخواهیم توانست تماشاگر را جذب کنیم. دلیل این امر روشن است مخاطب امروز تولیدات عظیم خارجی را می‌بینند برای همین دیگر با کارهای ارزان ارتباط برقرار نخواهد کرد.

این تهیه کننده ادامه داد: هم اکنون مشغول ساخت فیلمی سینمایی با عنوان «نامیرا» هستم. این کار برای چند ماه تصویربرداریش متوقف شد اما با حل مشکلات از خرداد ماه شاهد ادامه فیلمبرداری خواهیم بود. در «نامیرا» عاشورا محور است. این اثر سینمایی در قالب داستانی عاشقانه برشی زیبا به واقعه کربلا دارد. فیلمسازی در حوزه عاشورا نباید تنها به روایت مستقیم خلاصه شود بلکه در این رابطه دریچه‌های فراوانی وجود دارد که پرداختن به هر یک از آنها می‌تواند گوشه‌ای از زیبایی اهل بیت را پیش رو ی ما قرار دهد.

این تهیه‌کننده ادامه داد: اگر یک فیلم تاریخی را بخواهیم در شرایط عادی و بدون پشتیبانی لازم روانه پرده کنیم مطمئناً آن اثر با استقبال مخاطبان مواجه نخواهد شد چون سینمای فعلی به نوعی تحت نفوذ آثار طنز قرار گرفته است بنابراین با یک برنامه‌ریزی دقیق و کارشناسانه باید آثار تاریخی را روانه پرده کرد تا سرمایه‌گذار چنین آثاری دچار خسارت مادی نشود نکته بد اینکه ما باید بتوانیم آثار این حوزه را در شکل بین‌المللی نیز روی پرده بفرستیم.

این سینماگر در پایان بیان کرد: در عرصه داستان‌های اجتماعی و معاصر هم می‌توان از آموزه‌های عاشورایی بهره برد، زیرا فلسفه قیام عاشورا که همان ظلم ستیزی است در همه دوران مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای مثال پرداختن به بحث مدافعان حرم از جمله این موارد است حتی در حوزه سینمای کودک نیز می‌توان اتفاقات خوبی را با برخورداری از آموزه‌های عاشورایی رقم زد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین