عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۹۷۳۱
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۱
فیلم|
حجت‌الاسلام عالی گفت: امام صادق(ع) بعد از اینکه از بلاها و فتنه‌های آخرالزمان و غیبت طولانی فرزندش مهدی(عج) باخبر شد، اشک می‌ریخت و ناله می‌زد.

عقیق: حجت‌الاسلام مسعود عالی سخنران مذهبی اظهارداشت: در روایت داریم سدیر صیرفی یکی از اصحاب و شاگردان امام صادق علیه‌السلام می‌گوید که با چند نفر از دیگر شاگردان امام، محضر ایشان رفتیم. دیدیم که ایشان گریبان چاک زده و روی زمین نشسته و مانند کسی که بچه از دست داده و مصیبت سنگین دیده است، ناله می‌زند و گریه می‌کند.

وی افزود: در ادامه این روایت هست که سدیر می‌گوید ایشان در بین گریه‌هایش می‌فرمود: «سَیِّدِی! غَیْبَتُکَ نَفَتْ رُقَادِی، وَضَیَّقَتْ عَلَیَّ مِهَادِی، وَابْتَزَّتْ مِنِّی رَاحَةَ فُؤَادِی. سَیِّدِی! غَیْبَتُکَ أَوْصَلَتْ مُصَابِی بِفَجَائِعِ الْأَبَدِ، وَفَقْدُ الْوَاحِدِ بَعْدَ الْوَاحِدِ یَفْنِی الْجَمْعَ وَالْعَدَدَ ...؛ ای آقای من! غیبت (دوری) تو خوابم را گرفته و خوابگاهم را بر من تنگ کرده و آرامش و راحت دلم را ربوده است.

آقای من! غیبت تو مصیبتم را به مصیبت‌های دردناک ابدی پیوسته، و از دست‌دادن یکی پس از دیگری، جمع و عدد را فانی می‌سازد. پس احساس نمی‌کنم به اشکی که در چشمم خشک می‌گردد و ناله‌ای که در سینه‌ام آرام می‌گیرد، مگر آن که مصائب بزرگ‌تر و دل‌خراش‌تر و پیشامدهای سخت‌تر و ناشناخته‌تر در برابر دیده‌ام مجسّم می‌شود.»

عالی افزود: سدیر نقل می‌کند که ما وقتی این حال امام را دیدیم، عقل از سرمان پرید که چه بلایی آمده است. ایستادیم، زمانی که گریه امام کمتر شد، از ایشان سوال کردیم که خبری شده است؟ مصیبتی وارد شده است؟ ایشان فرمود: امروز در کتاب جَفر نگاه کردم، کتابی که نزد ائمه بود و اخبار خاصی از آینده و گذشته جهان در آن بوده است. این کتاب درحال حاضر دست امام زمان است. در این کتاب، آخرالزمان و بلاهای آن دوران را، غیبت طولانی فرزندمان مهدی(عج) و فتنه‌هایی که در آن زمان موجب می‌شود که شیعیان ما سقوط کنند و زمین بخورند، دیدم و اشکم بلند شد و ناله زدم.
 
این سخنرانی مذهبی خاطرنشان کرد: امام صادق علیه‌السلام پیش‌تر بلاهای فرزندشان مهدی(عج) را می‌دیدند و اشک می‌ریختند. تمام ائمه اینگونه بودند.
 
تعداد بازدید : 20
 
منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین