عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۹۴
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۶
بیان عظمت حضرت فاطمه معصومه(س) از زبان آیت الله علوی بروجردی:
در زمان مرحوم بروجردی، سعودبن عبدالعزیز به ایران آمد. فرستاده وزیر خارجه عربستان با وزیر خارجه ایران، سفیر ایران، وزیر دربار خدمت آقای بروجردی آمدند و اظهار داشتند آقای ملک سعود می خواهد خدمت شما برسد....
مطلبی که می خواهم بگویم از مرحوم آیت الله بروجردی است. از جلالت و شوکت خانم فاطمه معصومه (س) که مرجعیت تقلید در دنیای تشیع خدمت گذار همین خاندان است. یعنی افتخار می کند که خدمتگزاریش را پبذیرند.
در زمان مرحوم بروجردی، سعودبن عبدالعزیز به ایران آمد. ( سعودبن عبد العزیز پسر اول عبدالعزیز. عبدالعزیز کسی بود که عربستان را وهابی کرد) فرستاده وزیر خارجه عربستان با وزیر خارجه ایران، سفیر ایران، وزیر دربار خدمت آقای بروجردی آمدند و اظهار داشتند: آقای ملک سعود می خواهد خدمت شما برسد. مرحوم آقای بروجردی در همان بدو امر گفتند نه .
خیلی از بزرگان تلاش کردند حتی از مراجع صحبت کردند که آقا شما مدافع تقریب بین مذاهب هستید اگر بیایند قم با شما ملاقات کنند، برای شیعه اعتبار است . چرا می گویید نه؟ آقای بروجردی گفته بودند پادشاه سعودی ،قم که بیاید به زیارت من می آید ولی به زیارت فاطمه معصومه(س) نمی رود و اینکه یک پادشاه به عنوان من وارد قم بشود و نسبت به خانم معصومه(س) بی احترامی کند، این هتک اهل بیت است و من به عنوان مرجع این مذهب نمی توانم تحمل کنم که مذهب، اینطوری هتک بشود.
با این استدلال پادشاه عربستان را نپذیرفتند، به خاطر مقام خانم حضرت معصومه(س). سفارش می کنم حرم زیاد بروید.
منبع: سایت آیت الله بروجردی(ره)
212113

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین