عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۸۵
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۵
رییس هیات مدیره خانه مداحان کشور اعلام کرد
مداحان با اخذ این مدارک می توانند در حاشیه کار مداحی به تدرس دروس عقیدتی و قرآنی در آموزش و پرورش نیز بپردازند.
به گزارش عقیق ، ˈعلی آهیˈ شامگاه شنبه در همایش بسیج مداحان و شعرای شهرستان کاشان اظهار داشت: مداحان ضمن گذراندان آموزش های عقیدتی باید ادبیات و تاریخ را نیز بدانند.
  وی به تشریح وجود اشتباه در برخی شعرهای قدیمی که توسط مداحان خوانده می شود، پرداخت و افزود: مداحان و شاعران باید شعر را کالبد شکافی کنند چون برخی شعرها از نظر موضوعی و برخی نیز بلحاظ ادبی، معانی و عقیدتی اشکال دارند.
  آهی خاطر نشان کرد: مداحان و شاعران اهل بیت (ع) همچنین باید از سطح آگاهی عمومی مناسبی برخودار باشند بایستی امام شناس نیز باشند تا بتوانند در مدح، منقبت و ستایش ائمه معصومین (ع) شعر بسرایند.
مسوول بنیاد دعبل تهران، از نداشتن متولی واحد برای رسیدگی به امور مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) در کشور گلایه کرد و گفت: این قشر جامعه نمی دانند که متولی رسیدگی به امور آنها کدام دستگاه اجرایی است.
  آهی از ایجاد رشته مداحی در دانشگاه علمی کاربردی نیز خبر داد و گفت: مداحان می توانند با تحصیل علم در این دانشگاه مدارک کاردانی و کارشناسی دریافت کنند.
  وی یادآور می شود: مداحان با اخذ این مدارک می توانند در حاشیه کار مداحی به تدرس دروس عقیدتی و قرآنی در آموزش و پرورش نیز بپردازند.
این همایش با حضور جمعی از مداحان و شاعران اهل بیت عصمت و طهارت شهرستان های کاشان و آران وبیدگل در حسینیه شهدای سپاه کاشان برگزار شد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
امر به معروف ونهی از منکر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
0
2
باسلام محضر تمام مداحان خالص و واقعی اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام
یه مطلب قابل تامل برای تمام ذاکرین و مداحان این که سعی شودحریم روحانیون را هم حفظ کنید گویا در جامعه مذهبی ما اتفاقی ناخوشایند درحال وقع است که در اینده باید جواب امام عصر عج را بدهند که چرا حرمت روحانیون وطلاب دینی را حفظ نکرده و خود را جای ایشان قرار داده و حتی بر منابر سخنوری می کنید این مطلب رو به بزرگان مداحان می باشد چرا به خود و دیگر مداحان اجازه میدهید بر منبر رفته افاضه نمایید ایا واقعا از امام عصر عج خجالت نمکشید شاید بگویید این مطلب واهی است اما ایا در ایام تبلیغ در ماه عذای سرور شهیدان ع در مساجد و تکایای تهران سر زده اید هر کس البته تنها شما بزرگوان نه بلکه هر کسی استاد دانشگاه و غیره ..... بخود اجازه بر منبر را میدهند فقط به این بهانه که هیئت امناء مسجد و یا حسینه دوعت نمودند بنا براین میتوانیم برویم ! آیا از امام زمان عج خجالت نمیکشید ؟!!!!!! به کجا این چنین شتابان میرویم وقتی در تهران نظاره میکنیم پی اوضاع وخیم ان میبریم . اقایان در این مورد هم بیانی کنید اینکه در دانشگاه مدرک بیگیرید و امثال ان که بیان شد هیچ منفعتی ندارد بلکه در جواب دادن در روز قیامت باید سخت تر جواب دهید اول به اربابمان امام حسین ع که جانم به فدای او باد . اقایان محترم خب نظاره کنید و از رهبری رهنمود بگیرد تا شاخص را گم نکنید و به قولی از امام جماعت جلوتر نماز نبندید که در این صورت ....... ! پس خب تامل و تفکر کنید.التماس دعاء مدیرت مهترم بسیار سایت جالب و با ارزشیست خدا خیرتان دهد .لطفا انتشار بده دوست عزیز
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
0
0
برو بابا این حرفها چیه که میزنی سخنوری که مخصوص آخوندها نیست . اصل مداحی به گریه انداختن مستمع با خواندن مرثیه و امثالهم است یه کاری نکنیم که منبر رو هم انحصاری به آخوندها کنیم .برادر تند نرو
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
0
0
برو بابا این حرفها چیه که میزنی سخنوری که مخصوص آخوندها نیست . اصل مداحی به گریه انداختن مستمع با خواندن مرثیه و امثالهم است یه کاری نکنیم که منبر رو هم انحصاری به آخوندها کنیم .برادر تند نرو
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین