عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۸۱۷۳
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸
تلفیق سنت تعزیه‌ خوانی و نمایش، همراه با قالب‌ های تازه‌ی هنری و تئاتر، خلق ماجرایی به‌ نام «فصل‌شیدایی» می‌کند.
حاج مهدی رسولی مداح اهل‌ بیت(ع) به تماشای نمایش بزرگ فصل‌ شیدایی نشست. او درباره‌ ی اجرای این نمایش در استان زنجان گفت: با دیدن این نمایش، برای چندمین‌ بار، حال خودم و خانواده‌ ام خوب شد.

خانواده‌ام را همراه خودم آوردم تا آن‌ ها نیز از نزدیک، شاهد چنین اتفاق بزرگ و تاثیرگذاری باشند. امیدوارم خدا به این کار کوثری که خیر کثیر در آن هست، برکت بدهد و به حق صاحب کوثر، همیشه جریان‌ ساز باشید.

معتقدم قالبی که می‌ تواند در مقابله با هجمه‌ ی دشمن تاثیرگذار باشد، قالب هنر و نمایش است که بارها از رهبری هم این نکته را شنیدم. تلفیق سنت تعزیه‌ خوانی و نمایش، همراه با قالب‌ های تازه‌ی هنری و تئاتر، خلق ماجرایی به‌ نام فصل‌ شیدایی می‌ کند.

شما از چهره‌ های مردم، می‌ توانید اثر قلبی و جدّی این کار را ببینید. من فضای هنر را دوست دارم! با تئاتر ناآشنا نیستم! اتفاقا زمانی، تئاتر کار می‌ کردم. جلوه‌ های نمایشی این کار را بسیار دوست دارم. اما از جهت روضه‌ خوانی، علاقه‌ ی بسیار زیادی به بخش نمایشی مربوط به حضرت زهرا(س) دارم.

فکر می‌ کنم مبلغی که برای این کار اختصاص داده شده، آنچنان چشم‌ گیر نباشد. با شناختی که از عوامل اجرایی این نمایش دارم، بیشتر از نگاه درآمدی، از اجرای این نمایش، روحیه‌ ی جهادی، بین دست‌ اندرکاران فصل‌ شیدایی وجود دارد.

ما اگر به این نکته برسیم که تمدن یک جامعه، مبتنی بر فرهنگ و هویت است، دیگر نمی‌ گوییم هزینه شده! بلکه سود کرده‌ ایم! هویت ما، یک ایرانی مسلمان و شیعه است! در عرض چند ساعت، ما شاهد هویت خودمان هستیم.

پیشنهاد می‌ کنم مردم، با نذر فرهنگی، از این کار حمایت کنند و منتظر کسی نشوند، تا این نمایش، در استان‌ های دیگر نیز‌، اجرا شود. از همه‌ی عوامل زحمتکش فصل‌ شیدایی و سپاه استان و دیگر دوستان تشکر می‌ کنم که باعث شدند، زنجان نیز میزبان چنین اثر فاخری شود.

اجرای نمایش میدانی و چندرسانه ­ای فصل­ شیدایی از پنجم مردادماه از ساعت 20:30 دقیقه در زنجان، انتهای کوی فرهنگ، جنب بازار روز(جمعه بازار) شروع شده است.

«سعید اسماعیلی»، طراح و کارگردان و «رسالت بوذری»، نویسنده و راوی متون می ­باشد.

«مؤسسه مُهَنّا» با حمایت و همراهی «سازمان­ هنری­ رسانه ­ای اوج» و  «سپاه انصارالمهدی استان زنجان» به تهیه و تولید این اثر پرداخته ­اند.

برای اطلاعات بیشتر، می توانید به پایگاه اطلاع­ رسانی مؤسسه مهنا به نشانی www.mohanna.ir مراجعه نمایید.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین