عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۸۰۹۷
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴
در نشست خبری اعلام شد
مسئول کمیته کاروان شادی ستاد سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی بنیاد بین‌المللی غدیر گفت: به نیت امام علی(ع) 110 کاروان شادی هر روز از ساعت 8 صبح از میدان امام حسین(ع) تهران در دهه امامت اعزام می‌شوند که هر کاروان، پنج نقطه از شهر را پوشش می‌دهند.
عقیق:نشست خبری کمیته کاروان شادی ستاد سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی بنیاد بین‌المللی غدیر پیش از ظهر امروز(سه‌شنبه هشتم مرداد ماه) در دفتر مرکزی هیأت رزمندگان اسلام با حضور علی‌اکبر مداحی مسئول کمیته کاروان شادی غدیر و اصحاب رسانه برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه کاروان شادی غدیر در سراسر کشور در دهه امامت و ولایت هم‌زمان با عید قربان برپا می‌شود، افزود: حداقل حضور این کاروان‌های در شب و روز عید سعید غدیر و حداکثر از عید قربان تا عید غدیر انجام می‌شود که در این راستا نهادهای دولتی و انقلابی بر برپایی این کاروان شادی اعلام آمادگی کرده‌اند.

مداحی هدف از برگزاری چنین کاروان‌هایی را انتقال پیام غدیر به نسل جدید به ویژه کودکان و نوجوانان برشمرد و گفت: در تهران این کاروان‌ها از ساعت 8 صبح تا 24 شب در مناطق پرجمعیت حضور می‌یابند که یک مبلغ یا مبلغه درباره واقعه غدیر به پرده‌خوانی می پردازد، همچنین یک مداح نونهال و کودک به مدیحه‌سرایی می‌پردازد.

وی ادامه داد: در پایان به کودکان حاضر در این جشن هدایایی اهدا می‌شود. آستان قدس رضوی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری تهران و شهرداری سایر مناطق، سازمان اوقاف و امور خیریه، معاونت فرهنگی سپاه و بسیج، سپاه محمد رسول الله(ص)، دانشگاه امام حسین(ع) و دیگر سازمان‌ها و نهادها به این پویش مردمی کمک خواهند کرد.

مسئول کمیته کاروان شادی ستاد سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی بنیاد بین‌المللی غدیر اظهار داشت: به نیت امام علی(ع) 110 کاروان شادی هر روز از ساعت 8 صبح از میدان امام حسین(ع) تهران در این دهه اعزام می‌شوند که هر کاروان، پنج نقطه از شهر را پوشش می‌دهند که در مجموع 550 نقطه از پایتخت روزانه شاهد حضور این کاروان شادی است.

وی افزود: به این ترتیب از مداحان نونهال و کودم دعوت می‌کنیم که در این کاروان شادی حضور داشته باشند،‌همچنین  سامانه پیامکی 20009516 هیأت رزمندگان آماده دریافت هر گونه پیشنهاد و انتقادی در این زمینه است، افراد خیر نیز می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب 100785025064 و یا شماره کارت 5047061090012481 بانک شهر به نام هیأت رزمندگان اسلام واریز کنند، همچنین دفتر مرکزی هیأت واقع در تقاطع فاطمی و کارگر و فاطمیه بزرگ تهران در جنب دفتر مرکزی آماده دریافت کمک‌های غیرنقدی مؤمنان در رابطه با عید غدیر خم است.

مداحی تصریح کرد: تمام این کاروان‌ها حامل پرچم «لبیک یا رسول‌ الله(ص)» خواهند بود، از آنجایی که یکی از مستحبات در روز عید غدیر اطعام دادن است، در کنار حضور این کاروان‌ها در مناطق محروم سفره‌های اطعام نیز پیش‌بینی شده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین