عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۸۰۷۷
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی آیت الله مشکینی گفت: این عالم ربانی یکی از چهره‌های برجسته حوزوی بودند که اگر کسی درس مکاسب ایشان را فرامی گرفت بی شک از مجتهدین طراز اول بود.
عقیق:مصادف با یازدهمین سالگرد رحلت آیت الله علی مشکینی رئیس مجلس خبرگان رهبری، آیت الله عباسعلی مشکینی عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگویی گفت: مرحوم آیت الله مشکینی یکی از برجستگان حوزه علمیه قم هم در زمینه علم و هم در حوزه اخلاق بودند، ایشان به قدری در تدریس مسلط بودند که اگر کسی در مکاسب به خوبی تدریس ایشان را می فهمید، بی شک یکی از مجتهدین طراز اول محسوب می شد. این عالم ربانی فردی بسیار نکته سنج و قوی و مورد تکریم امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی بودند. در یکی از جلسات ائمه جمعه که در محضر مقام معظم رهبری قرار بود، برگزار شود، پیش از حضور حضرت آقا، آیت الله مشکینی شروع به سخنرانی و پرداختن به مباحث اخلاقی  کردند، که  در پایان صحبتهایشان ، رهبری معظم انقلاب به حاج آ قا تقوی فرمودند: «هر وقت آیت الله مشکینی می خواهد صحبت کند، من را خبر کنید که من از صحبت های ایشان استفاده کنم.»

وی افزود: درواقع تعبیر مقام معظم رهبری از این بزرگوار این بود که آیت الله مشکینی از مجلس خبرگان اعتبار نمی گیرد بلکه این آیت الله مشکینی است که به منسب ریاست مجلس خبرگان رهبری  اعتبار می دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آثار مکتوب به جامانده از آیت الله مشکینی در حوزه حدیث اظهار کرد: این بزرگوار هم در حوزه اخلاق به عنوان تجسم قرآن و اخلاق پیامبر بودند و هم در حوزه علم به عنوان یک فقیه نامدار و اصولی قوی در زمانه خودش شناخته شده بودند. علاوه بر اینکه گاه دست به قلم می گرفتند و در نوشتار حدیث تفحصی بر احادیث مبتنی بر اعداد داشتند و آنها را گردآوری کردند.

آیت الله سلیمانی در پایان ضمن اشاره به ساده زیستی و فروتنی آیت الله مشکینی گفت: ساده زیستی، خوشرویی، فروتنی و دین مداری و خدامحوری از ویژگی های بارز این عالم ربانی بود که به جرأت می توان گفت عرفان عملی را در زندگی خود اجرایی کردند و جا دارد ما نیز  از زندگی این  بزرگوار درس صحیح زندگی را فرابگیریم.


منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین