عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۷۵۲۳
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۴
حجت الاسلام دکتر رفیعی:
حجت‌الاسلام رفیعی درباره میزان توجه پیامبر(ص) به فرزند دختر داستانی از سیره حضرت نقل کرد.
عقیق:با نگاهی گذرا بر آموزه‌های دین مبین اسلام درباره جایگاه دختران و زنان در می‌بابیم تفکر اسلام درباره بانوان مبتنی بر یک نگاه متعالی و رشدمحور همراه با حفظ کرامت و ارزش‌های انسانی آنان است؛ لذا آموزه‌های دینی بر آن است که این جایگاه را از همان دوران کودکی و چه بسا قبل از انعقاد نطفه تثبیت کند. روایات متعددی درباره اهمیت به تربیت فرزند در هریک از مراحل رشد و تکامل معنوی آنان به خصوص فرزند دختر وارد شده است. 

در عصر کنونی که جامعه غربی در اوج بهره‌کشی از زنان و دختران تلاش می‌کند با قانونمند کردن ضد ارزش‌های خود برای دیگر جوامع و فرهنگ‌ها، فشارهای فراوانی را خصوصاَ بر مسلمانان وارد کند، توجه به جایگاه دختران در سخن و سیره معصومان بسیار با اهمیت است؛ دینی که بر خلاف تبلیغاتی که علیه آن می‌شود بیشترین تکریم را نسبت به جایگاه دختران و زنان دارد. لذا یکی از مهم‌ترین آموزه‌های اجتماعی دین مبین اسلام توجه به جایگاه و شأن فرزندان به خصوص دختران است تا جایی که پیامبر گرامی اسلام(ص) در یک روایت درباره ارزش دختر فرمودند: بهترین فرزندان شما دختران هستند؛ خَیْرُ اَوْلادِکُمْ اَلْبَناتُ. 

با توجه به سیره عملی رسول گرامی اسلام(ص) در می‌یابیم خود حضرت بیشترین تقید را به مسأله تربیت دختران داشتند و با کسانی که نسبت به این امر کوتاهی می‌کردند برخوردهای شدیدی اعمال می‌کردند؛ پیامبر(ص) همچنان که با تفکر جاهلیت مبنی بر زنده به گور کردن دختران به مقابله برخاست، در زمانی هم که دین مبین اسلام گسترش یافت و مرزهای جغرافیایی را پیمود، حتی برخورد ناملایم با دختران را در تضاد با ارزش‌های انسانی معرفی کرد.


منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین