عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۷۰۳۶
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۸
مؤسسه خیبر به مناسبت سالروز حادثه تلخ مسجد گوهرشاد در نظر دارد کمپینی با موضوع حجاب راه‌اندازی کند.
عقیق:مؤسسه خیبر در نظر دارد برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای حادثه گوهرشاد مصادف با روز عفاف و حجاب،  کمپینی با عنوان «بی‌تفاوت نباشیم» راه‌اندازی کند. 

بر پایه این گزارش تیرماه سال 1314 مردم مشهد در اعتراض به سیاست‌های تغییر لباس و کشف حجاب رضاخانی و در پی محاصره منزل آیت‌الله قمی و سخنرانی‌های آتشین شیخ محمدتقی بهلول به آستان مقدس امام رئوف پناه بردند و در مسجد گوهرشاد متحصن شدند و اعلام کردند تا مسئله‌ی کشف حجاب رفع نشود از آنجا خارج نمی‌شوند. اما شهربانی به دستور رضا خان، اطراف حرم و مسجد را محاصره و شروع به تیراندازی کردند و در نتیجه بیش از 2 هزار نفر از مردم غیرتمند ایران به جرم دفاع از حجاب، به خاک و خون کشیده شدند و عُمال رژیم پهلوی، پیکر مطهر این شهدا و زخمی‌هایی که هنوز نفس در سینه داشتند، در گورهای دسته جمعی ریخته و مدفون ساخت.

این حادثه تخلف با اینکه ابعاد وسیعی داشت، اما ابعاد مختلف آن سالها پنهان ماند و هیچ گونه بازتاب خبری نداشت و این سانسور خبری باعث شد تا این بخش از جنایات پهلوی اول دیده نشود؛ جنایتی که در پاسخ به حق قانونی و شرعی مردم مسلمان ایران صورت گرفت که مسأله حجاب بود. 

اینک بعد از 83 سال و در آستانه سالگرد شهدای حادثه گوهرشاد که به حق، روز عفاف و حجاب نام گرفته است، مؤسسه خیبر در نظر دارد برای زنده نگه داشتن نام و یاد شهدای مسجد گوهرشاد کمپینی با عنوان «بی‌تفاوت نباشیم» راه‌اندازی کند تا یادمان نرود هزاران شهید در 83 سال پیش نسبت به رواج بی‌حجابی و فراموش شدن ارزش حجاب بی‌تفاوت نبودند و ما نیز بی تفاوت نخواهیم بود.

از همه ی دغدغه مندان این حوزه اعم از شاعر، نویسنده،گرافیست، عکاس ، فعالان حوزه رسانه ها، فعالان فضای مجازی و... دعوت می کنیم تا همه با عضویت در این کمپین ادای دینی کنیم به روح بلند شهدای گوهرشاد و هر کدام سهمی هرچند کوچک اما مؤثر در ترویج حجاب، این میراث ارزشمند و گرانبها ایفا کنیم تا ان‌شاءالله این همراهی برکتی نورانی همراه بیاورد و نتیجه‌اش برداشتن قدمی در مسیر تحقق جامعه آرمانی اسلام باشد. 


منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین