عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۶۴۰۷
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۱
یک کارشناس مذهبی:
معینیان با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) در مورد استجابت دعا گفت: امام صادق(ع)می فرمایند«هر کس می خواهد دعایش مستجاب شود باید درآمد خود را پاک کند و حق مردم را بپردازد»
عقیق:ویژه برنامه  «نجوا» به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان با موضوع رزق و روزی حلال در این ماه مبارک و با حضور حجت الاسلام محمد علی معینیان کارشناس مذهبی از شبکه رادیویی گفت و گو به روی آنتن رفت.

حجت الاسلام معینیان در ابتدا با اشاره به اینکه رزق و روزی حلال از جایگاه ویژه ای در مباحث اسلامی برخوردار است اظهار کرد: بسیاری از مسائل به رزق و روزی پاک و حلال انسان وابسته است.

وی با بیان این مطلب افزود: رزق و روزی حلال ارتباط مستقیمی با اجابت دعا  به ویژه در ماه مبارک رمضان دارد.

این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: گاهی اوقات دعاها و خواسته های ما به اجابت نمی رسد. شاید یکی از دلایل آن  این است که ما به رزق خود توجه نکرده ایم و اگر حرام هم نبوده شبهه ای در آن وجود داشته که مانع اجابت دعا شده است.

حجت الاسلام معینیان در ادامه مطلب با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) در رابطه با رزق و روزی حلال گفت: پیامبر اسلام(ص) در روایتی می فرمایند: " همانا بنده ای از بندگان خدا دست های خود را برای دعا به پیشگاه الهی بالا می برد و حاجت خود را طلب می کند در حالی که آن بنده شکمش از حرام پر شده است پس چگونه توقع اجابت دعا دارد."

وی عنوان کرد: در روز عاشورا هر چه امام حسین (ع) با سپاه دشمن سخن گفت توجهی نداشتند و کف می زدند. امام حسین (ع) فرمودند شما تقصیر ندارید این نشنیدن و کر و کور بودن شما به خاطر این است که شکم های شما از حرام پر شده است.

حجت الاسلام معینیان همچنین با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) در مورد شرط استجابت دعا گفت: امام صادق (ع) می فرمایند: " هر کس می خواهد دعایش مستجاب شود باید درآمد خود را پاک کند و حق مردم را بپردازد.

این کارشناس مذهبی مطرح کرد: کم و زیاد بودن رزق و روزی توسط خداوند صورت می گیرد به این مطلب در قرآن هم اشاره شده که خداوند به هر کسی که بخواهد رزق و روزی زیاد می دهد و به هر کسی که بخواهد روزی را تنگ می گیرد.

وی یادآور شد: رزق حلال، برکت را با خود به همراه می آورد. البته برکت همیشه به معنای ازدیاد نیست یعنی ممکن است فردی درآمد کمی داشته باشد اما چون کسب او از طریق حلال صورت گرفته خداوند به مال او برکت داده، نیازها و احتیاجات او را برطرف می کند و او را نیازمند خلق نخواهد کرد.

حجت الاسلام معینیان بیان کرد: هر کسی در حرفه خود باید دقت کند که از وقت کم نگذارد و یا کم فروشی نکند.

این کارشناس مذهبی با اشاره به روایتی از امام معصوم (ع) در مورد عوامل افزایش رزق و روزی گفت: پرداخت وجوهات شرعی مانند خمس، صدقه دادن، آغاز کار با نام خداوند، با طهارت و با وضو بودن در طول کار، خوش بینی و حسن نیت داشتن، خوش رفتاری با خانواده و مردم و مشتریان، امانت دار بودن و اهل اطعام دادن از جمله عواملی هستند که موجب ازدیاد مال و رزق و روزی خواهد شد.


منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین