عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۶۰۲۳
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹
در طول تاریخ، جاسوسی برای دشمنان خدا، جنایات بزرگی به ارمغان آورده، چنانچه «معقل» با جاسوسی خود برای ابن‌زیاد، سبب گرفتاری و شهادت مسلم بن عقیل و هانی بن عروه شد و زمینه حوادث ناگوار کربلا را فراهم کرد.
عقیق:امروزه شاهدیم که حتی در جریان توافق‌های بین‌المللی (مانند برجام) کشورها برای استیلا و تفوق بر یکدیگر در بدنه کارشناسان طرف‌های مذاکره نفوذ می‌کنند.

جاسوسی برای دشمنان اسلام و نظام اسلامی، گناهی بزرگ و حرامی است نابخشودنی، زیرا چه بسا یک جاسوسی برای دشمن، حوادث ناگواری را به دنبال آورد و سبب قتل‌ها و جنایت‌ها شود و حتی موجبات تسلط بیگانگان بر کشور اسلامی شود.

آنچه از آیات و روایات و سیره پیامبر(ص) و نیز فتاوای فقهای عظام استفاده می‌شود، این است که جاسوسی برای دشمنان و بیگانگان، حرام است و چون با این کار ضربه اساسی به نظام اسلامی وارد می‌شود، حکم جاسوسی اعدام است، مگر در شرایطی که حکومت اسلامی، مصلحت را در چیز دیگر بداند.

امام صادق(ع) می‌فرماید:

الجاسوس و العین إذا ظفر بهما قتلاً؛ در صورت دست یافتن به جاسوس و خبرچین، باید آن‌ها را کشت.

ناگفته پیداست که چیزی که برای آن حد معین کرده‌اند، آن هم در حد قتل، از محرمات مسلم است. پس جاسوسی برای بیگانگان و دشمنان دین و مخالفان نظام اسلامی، صددرصد حرام و مورد غضب خداوند است.

با استفاده از کتاب «گناهان و محرمات در اسلام» اثر همت سهراب‌پور

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین