عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۵۸۸۸
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۳
آیت الله نوری همدانی:
آیت‌الله نوری همدانی از مراجع تقلید در دیدار مسئولان سازمان اوقاف گفت: شما باید برنامه‌ای درباره وقف در صدا و سیما داشته باشید و نمونه‌های جلوه‌گر وقف را نشان دهید تا مردم نسبت به وقف و آثار و برکات آن ترغیب شوند.
عقیق:آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع عظام تقلید ظهر دوشنبه در دیدار جمعی از مسئولان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، اظهار داشت: در اسلام تأکید شده مسلمانان نسبت به هم احسان و خدمت داشته باشند خداوند کسانی را که با احسان ماندگار به دیگران خدمت می‌کنند دوست دارد.

وی بیان کرد: شما باید برنامه‌ای درباره وقف در صدا و سیما داشته باشید و نمونه‌های جلوه‌گر وقف را نشان دهید تا مردم نسبت به وقف و آثار آن ترغیب شوند.

آیت‌الله نوری همدانی با تأکید بر توجه بیشتر به امامزادگان، اظهار داشت: به دلیل سختگیری‌های فراوان بنی‌امیه و بنی‌عباس بر اهل بیت(ع)، این عزیزان مجبور می‌شدند به ایران سفر کنند تا در امان باشند. از این رو بسیاری امام‌زادگان در ایران مدفون شدند و ضروری است که احترام بقاع متبرکه آنان به خوبی حفظ شود.

وی با بیان اینکه امروز با تحلیل تاریخ می‌توانیم مطالب بسیاری برای زمان حاضر داشته باشیم، گفت: ما باید با آمریکا و مستکبران و با حامیان آنان مبارزه کنیم. امروز دو جبهه مستضعفان و مستکبران ایجاد شده و باید ما در جبهه مستضعفان به یاری مظلومان بشتابیم، البته این اتفاق در نظام اسلامی رخ داده و امروز هر جا قدم می‌زنیم نام و یاد شهدا به چشم می‌خورد.

در ابتدای این دیدار مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران اظهار داشت: استان مازندران بقعه محور و موقوفه محور است و یک هزار و ۲۲ بقعه در هر نقطه این استان وجود دارد و در هر روستا گنبد امامزادگان به چشم می‌خورد.

حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری بیان کرد: بیش از ۱۹۶ هزار رقبه و ۸ هزار مکان مذهبی در استان مازندران وجود دارد و در هر شهر مازندران موقوفات زیادی به چشم می‌خورد که درصد بیشتر آن با نیت اباعبدالله الحسین(ع) و بعد از آن برای حوزه علمیه است.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین