عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۵۶۱۷
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴
حسینی:
قاری منتخب ایران در سی و پنجمین مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با بیان اینکه مسابقات قرآن کشورمان از بالاترین سطح مسابقه‌ای در جهان اسلام برخوردار است، گفت: من این موضوع را در مسابقات ترکیه، مالزی و کویت به وضوح دیدم.
عقیق:شهریورماه سال گذشته و در چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که در شهر ارومیه برگزار شد؛ «سیدمصطفی حسینی» قاری اهل قزوین توانست برای دومین سال پیاپی رتبه نخست این مسابقات را به دست آورد که البته دو سال گذشته بر اساس نتایج اردوی ارزیابی و انتخاب قاریان برای اعزام به مسابقات بین‌المللی منجر به معرفی وی به مسابقات بین‌المللی ایران نشد و سعید پرویزی قاری منتخب سی و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جایگزین ایشان شد.

سید مصطفی حسینی بر اساس قرعه انتخابی صبح روز دوشنبه سوم اردیبهشت‌ماه در محل برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن به اجرای تلاوت در مرحله مقدماتی خواهد پرداخت.

حسینی در گفت و گویی با خبرنگار فرهنگی تسنیم درباره شرائط و آمادگی‌اش برای اجرایی تلاوت در مرحله مقدماتی گفت: به لطف خدا در بالاترین روحیه و بدون استرس‌ترین و آماده‌ترین حالت  برای تلاوت قرار دارم.

وی در پاسخ به این سوال که به نظر شما سطح مسابقات امسال نسبت به سال گذشته تغییری داشته است؟ گفت: به نظر من، مسابقات ایران به دلیل اهمیت و اعتبارش همیشه نسبت به سایر کشورها سطح بالاتری دارد و کشورها همواره بهترین هایشان را برای مسابقات ایران اعزام می‌کنند. من در مسابقات ترکیه، کویت و مالزی شرکت کردم و به وضوح دیدم که سطح مسابقات ایران از هر لحاظ بالاتر از مسابقات قرآن کشورهای دیگر است.

نماینده جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به این سوال که کدام شرکت‌کننده را رقیب اصلی خود در این دوره از مسابقات می‌دانید؟ گفت: من در هیچ مسابقه‌ای رقابتی به موضوع نگاه نکردم؛ چون اعتقاد دارم باید به مسابقات قرآن، نگاه هنری داشت و وقتی موضوع هنر در میان می‌آید، هر فردی باید تلاوت و هنر خودش را به اجرا در بیاورد.

وی در پایان گفت: دعا می‌کنم همه عزیزان اجرای خوبی داشته باشند و من هم بهترین اجرای مسابقه‌ای را تقدیم کنم.


منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین