عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۵۵۹۱
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸
رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب:
«کل ایران ام‌القری جهان اسلام است و نیازی به یک واتیکان جداگانه ندارد» گفت: «قم خصوصیت و ویژگی‌‌ای ندارد که مشهد نداشته باشد یا مشهد هم خصوصیتی ندارد که ری نداشته باشد.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین ابوالحسن نواب، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب به پیشنهاد رئیس جامعه‌المرتضی که خواستار جدایی قم و تشکیل کشوری جدید شده بود واکنش نشان داد و گفت: «این پیشنهاد یک ویژه‌خواری محسوب می‌شود که علما به شدت با آن مخالفند».

وی  با اظهار اینکه «کل ایران ام‌القری جهان اسلام است و نیازی به یک واتیکان جداگانه ندارد» گفت: «قم خصوصیت و ویژگی‌‌ای ندارد که مشهد نداشته باشد یا مشهد هم خصوصیتی ندارد که ری نداشته باشد. در تاریخ 14 قرن تشیع در ایران بسیاری از شهرهای کشور جایگاه و زادگاه تشیع بوده‌اند؛ اینطور نبوده که ما بخشی را جدا کنیم و بگوییم تمایزی دارد و مردم آن بخش اعتقاد و دلبستگی‌ای دارند که سایر مردم ایران ندارد.»

حجت الاسلام والمسلمین نواب با یادآوری اینکه «در طول تاریخ ما علمایی از شهرهای مختلف داشتیم که برای قم و مشهد نبودند بلکه از همه شهرهای کشور بودند، مثلاً شیخ انصاری برای دزفول بود» گفت: «آقایی که چنین پیشنهادی داده فکر می‌‌کند دیانت مردم دزفول از مردم قم کمتر است؟ نمی‌دانم ایشان چه خصوصیتی در قم دیده که گفته‌اند قم ام‌القری و واتیکان شود! آیا این پیشنهاد را به خاطر حضور تعدادی روحانی در قم داده است؟ اگر دلیل این است خوب زمانی حوزه علمیه اصفهان، حوزه برتر کشور بود».



منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
0
0
برعکس بسیار پیشنهاد خوبی است . قداست دین نیز با این پیشنهاد حفظ می شود . و علما از ورود به دنیای کثیف سیاست حفظ می شوند .
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین