عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۵۵۸۵
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲
حجت الاسلام و المسلمين عالي:
استاد اخلاق در خصوص ارتباط با قرآن گفت: هر كسي هرنوع ارتباطي با قرآن داشته باشد یک نوع شفاعت و دستگیری را به‌همراه خواهد داشت، ما باید در این دنیا دستمان را به دست قرآن کریم دهیم تا در آن دنیا همين كتاب دست ما را بگيرد.
عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین مسعود عالی استاد اخلاق و حوزه در محفل قرآنی استقبال از سی‌وپنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم كه در مصلی تهران برگزار شد با اشاره به اينكه قرآن براي اولين بار در شب مبعث نزول پيدا كرد اظهار داشت: با نزول قرآن در اين شب عزيز مبعث تجلي بزرگي پيدا كرد.

وي ادامه داد: امروز متاسفانه ظاهر قرآن هم متجلي نيست، خداوند محور قرآن است و چنانچه كسي با محور قرآن انس بگيرد قطعا خدا در زندگي اش وارد خواهد شد، اگر ما به كتب آسماني يعني تورات، انجيل و ... مراجعه كنيم محور قرار نداشتن خداوند متعال کاملا معلوم بوده و انسان بر خدا غالب است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عالی تاكيد كرد: اگر به فرهنگ غربي مراجعه كنيد كتب تحريف شده هم عمل نمي شود، در واقع در فرهنگ آنها انسان راس لذت است در حاليكه خداوند اهميتي ندارد اما در قرآن كريم خداوند همه كاره است.

استاد اخلاق يادآور شد: هر كسي هرنوع ارتباطي با قرآن داشته باشد یک نوع شفاعت و دستگیری را به‌همراه خواهد داشت، بدانيد كه شفاعت شافعان از همین دنیا شروع خواهد شد به اين معنا كه ما باید در این دنیا دستمان را به دست قرآن کریم دهیم تا در آن دنیا همين كتاب دست ما را بگيرد.

وي افزود: براي اين كتاب قرآن دستگير ما باشد و از آن بهره ببريم در طول روز بايد كتاب قرآن همراه داشته و به آيات آن نگاه كنيم و آن را خوانده و فهم آن را بدست بياوريم در اين صورت اين كتاب به نوعي دستگير ما مي شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عالی در پايان گفت: انس با قرآن وسعت وقت را براي انسان حاصل مي كند، براي نمونه در بین علمای شیعه خواجه نصیرالدین طوسی معروف به استادالبشر که با وارد شدن به دربار مغولان، موجبات شیعه شدن آنها را فراهم کرد، روزانه ۱۵ جزء از قرآن کریم را می‌خواند.


منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین