عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۵۴۲۵
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۸
یادداشتی از مهدی مسائلی؛
امروز عده‌ای از طلاب به جای پرداختن به متن دین و پیگیری کردن آرمان‌های اصیل اسلامی، گرفتار حواشی مذهبی هستند که نه گره‌ای از دنیای مردم می‌گشاید و نه آخرت آنها.
عقیق:مهدی مسائلی در واکنش به اظهارات منسوب به آیت الله وحید خراسانی نوشت:

نقل کرده‌اند ۲۲ فروردین ماه ۱۳۹۷ آیت الله وحید خراسانی در خارج فقه گفته‌اند: «این مملکت باید در عزای حضرت امام موسی بن جعفر علیهما السلام یک پارچه سیاه پوش بشود اگر زمامداران مملکت غیرت دینی داشته باشند باید این ایام تعطیل رسمی بشود. این عمل است که باید انجام بشود اگر زعمای مملکت انجام دادند و الا ما به حول و قوه ی خدا این مطلب را عملی می کنیم تا نتیجه ی مطلب ظاهر بشود هفت سال در ظلم مطامیر آن هم مملکتی که یک طرف پسر او و یک طرف دختر او ، روز شهادت او مردم مشغول به کسب و کار باشند ؟! ای غیرتمندان شیعه فردا همت کنید بازارها را ببندید به این حکومت اعلام کنید که اگر شهادت این امام تعطیل رسمی نشود ما مالیات به این حکومت گمراه نمی پردازیم.»

به نظرم اینگونه اصرارها و موضع‌گیری‌های آیت الله وحید خراسانی برای تعطیلی شهادت‌ ائمه (ع) افزون بر تشدید مشاجرات و چند دستگی میان مذهبیون، وهن مرجعیت شیعه را در پی دارد. مردم هنگامی که می‌بینند سطح بالای پیگیری مراجع تقلیدشان تعطیلی ایام شهادت است و ایشان هنگامی که هشتم ربیع تعطیل می‌شود از دولت و مجلس تشکر می‌کند و هنگامی که شهادتی دیگر تعطیل نمی‌شود آنها را گمراه می‌نامند، از مراجع و رهبران دینی دل‌سرد می‌شوند!

گرفتاری‌های دنیوی مردم را بگذاریم کنار، آیا مشکلات و گرفتاری‌های معنوی مردم با تعطیلی ایام شهادت حل می‌شود؟! شاید جناب آیت الله ایام شهادت در مجلس روضه حضور دارند و از آنچه در این تعطیلیها بر سایرمردم می‌گذرد آگاه نباشد، اما خوب است که نزدیکان ایشان، نه آمار سواحل شمال، بلکه اوضاع و احوال شهر قم را که از بیوت مراجع فاصله دارد، به سمع ایشان برسانند. 

در سالهای اخیر آقایان از یک طرف از عدم عمق طلاب در درس‌ها گلایه می‌کنند و از طرفی روزهای بسیاری از ایام درسی حوزه را با عناوینی اینچنین به تعطیلی کشانده‌اند. آیا نمی‌شود هم به کلاس درس آمد و هم عزادار اهلبیت (ع) بود!؟ آیا نمی‌توان در ابتدای درس‌ها یاد اهلبیت (ع) را زنده کرد؟! چه کسی گفته است که تعطیل نکردن روز شهادت ائمه بر هتک حرمت آنها دلالت می‌کند؟! 

با تعطیل کردن ایام شهادت در حوزه چقدر جایگاه معنویت و ولایت‌مداری طلاب را بالا برده‌ایم که می‌خواهیم نسخه آن را در کل کشور فراگیر کنیم؟! البته حق آن است که ابتدا ببینیم تعریف آقایان از معنویت و ولایت‌مداری چیست و ارتقای آن را به چه شکل می‌بینند؟! امروز عده‌ای از طلاب به جای پرداختن به متن دین و پیگیری کردن آرمان‌های اصیل اسلامی، گرفتار حواشی مذهبی هستند که نه گره‌ای از دنیای مردم می‌گشاید و نه آخرت آنها...بگذاریم و بگذریم!


منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
0
0
بعیده اقای وحید با این شدت لحن گفته باشن‌
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
0
1
مگه قراره مجلس لهو برگزار بشه؟
اگر ما داعیه دار پیشرفت مملکتی هستیم که به نام اسلام برپا شده ، پس این همه تعطیل رسمی و غیررسمی که جز وقفه انداختن در کسب و کار مردم چیزی نداره ، باید کاهش پیدا کنه
عباس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
0
1
از زعمای شیعه اینچنین حرف بعیده
مگر نبود که میفرمودن روز عاشورا هم خود حضرت می‌اومد دستشونو میگرفت از پای درس بلند میکرد؟!!! تازه میگفتن امروز درس عوض شده
بعد از نماز جمعه هم میفرماید اذا قضیت الصلاة فانتشروا فی الارض وابتغو من فضل الله...
جامعه‌ی شیعی در حالی رو به تعطیلی رفته که دشمنان شیعه دارن از کتب و منابع شیعه نهایت استفاده رو در راه باطل خودشون میکنن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
0
0
از عقیق و اتباعش غیر این مطالب و به دنبالش همچین نظراتی انتظار نمیره..منظور از تعطیلی اقامه عزای حضرت میباشد..
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
0
0
میدونم که منتشر نمیشه اما خطاب به متصدی این سایت تذکر می دهم که مقالات هرکسی را منتشر نکنند. زیرا موجب دلسردی مخاطبان می شود.
همچنین خطاب به آقای مسائلی باید تذکر داد که پا در کفش مراجع کردن عاقبت خوشی ندارد. اینکه شما لباس روحانیت میپوشید به معنای مجوز انتقاد نیست. حتی اگر حق با شما باشد (که نیست) زیر سوال بردن یک مرجع به معنای زیر سوال بردن جایگاه مرجعیت است. حتی اگر شما بدلیل اغراض سیاسی از آن مرجع خوشتان نیاید!! قطعا کسی هشتاد سال از عمر خود را به تحصیل و تدریس و تفکر پرداخته، از من و شما که حتی یک چهارم او سن نداریم، بهتر مصلحت دین و مذهب را می فهمد. اگر واقعا مدعی پایبندی به ولایت فقیه هستید پا را از رهبر انقلاب فراتر نگذارید. ایشان به دلیل احترام به جایگاه و شان مراجعی مثل آیت الله وحید و ... حتی حاضر به انتشار رساله و رسمیت بخشیدن به مرجعیتشان نیستند. اما این تخریب های ناشیانه شما، فقط موجب تفرقه و آب در آسیاب دشمن ریختن است.
عقیق جان اگر منتشر نمیکنی حداقل یک بار بخون
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
0
0
وقتی مردم با سخن زعمای خودشون اینجور برخورد کنند عاقبت کار معلومه..
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۸
0
0
اگر اینجورش چرا روز ۱۴دو ۱۵ خرداد و ۲۲ بهمن تعطیل باشه که مردم برند شمال ولی روز شهادت موسی بن جعفر تعطیل نباشه شما تعصب دینی ندارید تعصب ساسی دارید کسب و کار روز شهادت اهل بیت حرام است
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین