عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۵۳۱۳
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۶
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از توزیع کالاهای ایرانی در نمایشگاه امسال خبر داد.
عقیق: عبدالهادی فقهی‌زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست خبری بیست و ششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم که روز گذشته برگزار شد به سوالات  خبرنگار تسنیم پاسخ داد.

وی در پاسخ به این سوال که وزیر وقت ارشاد (سیدرضا صالحی امیری) در مراسم اختتامیه نمایشگاه سال گذشته از واگذاری بیست و ششمین نمایشگاه قرآن به موسسات مردمی خبر داده بود و در حال حاضر که وی تصدی وزارتخانه را بر عهده ندارد، آیا تا چه میزان از وعده‌های وزیر محقق شده است؟ گفت: سپردن و واگذاری نمایشگاه بزرگ و بین‌المللی قرآن کریم تماماً به موسسات نه ممکن است و نه مطلوب. این وعده وزیر به مثابه ابلاغ نیست و  در حال حاضر امکان‌پذیر نیست اما معتقدیم کار را نباید منحصراً دولت پیگیری و تصدی‌ کند؛ سعی خواهیم کرد ایده‌های جالب  را از اطراف بگیریم و به موسسات میدان دهیم تا فعالیت کنند اما قاعدتاً کار جهت دهی و مدیریت بر عهده وزارت ارشاد است و در ابعاد گوناگون و به معنای صحیح، بخشی از ساز و کارها به موسسات و اصناف مردمی واگذار خواهد شد.

فقهی زاده در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه در سال گذشته فروش محصولات خارجی و حتی مدلینگ‌های غربی در بخش کودکان به چشم می خورد، با توجه به نامگذاری امسال در حمایت از کالاهای ایرانی چه تمهیداتی اندیشیده شده است؟ گفت: در جلسات شورای مشورتی نمایشگاه به این موضوع پرداخته شد و تاکید ما بر این است تا حدالامکان از توزیع محصولات خارجی در نمایشگاه قرآن جلوگیری شود و کالاهای مرغوب ایرانی جایگزین آنها شود.

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین