عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۴۷۷۸
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲
مدیر مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) گفت: حوزه علمیه قرآن‌محور امام صادق(ع) با برنامه‌هایی ویژه از علاقه‌مندان به حفظ قرآن و طلبگی نام‌نویسی می‌کند.

عقیق:حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی مدیر مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در گفت‌وگیی گفت: امسال سومین سال است که مدرسه علمیه قرآن‌‌محور امام صادق(ع) استهبان با برنامه‌ریزی منظم قرآنی اقدام به نام‌نویسی از عزیزانی است که علاقه‌مند هستند دروس حوزوی را با حفظ قرآن آغاز کنند.

وی اظهار داشت: برنامه‌ای که در این حوزه علمیه قرآن‌محور در نظر گرفته شده بدین نحو است عزیزانی که وارد حوزه علمیه می‌شوند در سال اول و دوم طلبگی در کنار تحصیل دروس حوزوی به حفظ کل قرآن کریم همراه با آشنایی با ترجمه، مفاهیم، تجوید و ترتیل قرآن کریم نائل می‌شوند سپس در سال‌های آینده به تثبیت محفوظات خویش، توجه به درس تفسیر و تدبر قرآن کریم می‌پردازند.

مدیر مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در حال حاضر این حوزه علمیه، دو سال است که پذیرش داشته و مجموعاً 40 طلبه را تحت پوشش خود دارد، امیدواریم که در سال‌های آتی و در سال جدید تحصیلی این ظرفیت افزایش پیدا کنند و ما بتوانیم طلاب بیشتری را ثبت نام کنیم.

وی با بیان اینکه تحصیل در مدرسه علمیه قرآن‌محور امام صادق(ع) با روال طبیعی سایر حوزه‌های علمیه متفاوت نیست، عنوان کرد: همان 10 سالی که به طور متداول برای تحصیل در حوزه‌های علمیه در نظر گرفته شده برای این حوزه علمیه قرآن‌محور نیز در نظر گرفته شده ولی با تمرکز، برنامه و نظم بیشتری طلاب، موفق به حفظ قرآن و در سال‌های بعد، موفق به فراگیری تفسیر قرآن می‌شوند.

شاهسونی ادامه داد: همچنین پیش‌بینی شده طلاب در پایه‌های هفتم و هشتم، زمانی که حافظ کل قرآن شده‌ و با تفسیر و تدبر قرآن به صورت جدی آشنا شده‌اند، آموزش یک زبان خارجی اعم از زبان انگلیسی یا فرانسه در دستور کار قرار خواهد گرفت. بنابراین در پایان 10 سال که یک طلبه فارغ‌التحصیل می‌شود علاوه بر تحصیل در حوزه علمیه، حافظ قرآن بوده و یک زبان‌ زنده دنیا را نیز فرا می‌گیرند.

 وی ابراز داشت: در حال حاضر برای نام‌نویسی سال تحصیلی جدید برای 30 نفر، ظرفیت پذیرش را در نظر گرفته‌ایم؛ پذیرش حوزه علمیه قرآن محور در سال اول 15 نفر و در سال دوم 25 نفر بوده است که هم‌اکنون 40 طلبه مشغول تحصیل در این حوزه هستند.

مدیر مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) تصریح کرد: به طور معمول ما هر سال دو برابر ظرفیتمان، پذیرش داریم؛ در واقع یکی دو ماه اول در حوزه‌های علمیه، دوره اختبار نام دارد که طلاب بعد از گذراندن این دوره، پذیرش نهایی می‌شوند و احیاناً اگر کسی توانایی پذیرش این برنامه را نداشته باشد که برنامه خاص و ویژه‌ای است از این افراد عذرخواهی شده و در حوزه‌های دیگر مشغول تحصیل می‌شوند و غالباً افرادی که توانمند هستند در این حوزه علمیه قرآن‌محور باقی می‌مانند. بنابراین ریزش افراد بسیار محدود است و شاید در طول دو سال، یک یا دو نفر ریزش داشته باشیم.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه قرآن‌محور امام صادق(ع) جزو حوزه‌های مصوب مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه قم است،‌گفت: زمان نام‌نویسی طلاب برای حضور در این حوزه علمیه از سیزدهم اسفند ماه آغاز شده و تا زمان نام نویسی سایر حوزه‌های علمیه ادامه دارد. علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اطلاع‌رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) مراجعه کنند یا اینجا را کلیک کنند.


منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین