عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۴۷۳
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۰
جمع مداحان در جشن ميلاد حضرت رقيه(س) در هيات رزمندگان غرب تهران
در روایت داریم که دوران غيبت امام زمان(عج)، دوران سختي بوده و شرايطي پيش مي آيد كه مردم عمدتا دچار سردرگمي و حيرت مي شوند مگر خواص و آنان كه خود را در مسير و جهت امام قرار دهند.
به گزارش عقيق، جشن ميلاد حضرت رقيه(س) در هيات محبان فاطمه الزهرا(س)-رزمندگان غرب تهران- با مديحه سرايي جمعي از ذاكرين اهل بيت و با حضور پرشور عاشقان دردانه حضرت اباعبدالله(ع) برگزار شد.

حجت الاسلام حائري زاده در ابتداي اين مراسم به بيان نكاتي درارتباط با دوران غيبت امام عصر و وظايف منتظران پرداخت كه در ادامه مشروح آن را مي خوانيد:

** در روايات داريم كه دوران غيبت امام زمان(عج)، دوران سختي بوده و شرايطي پيش مي آيد كه مردم عمدتا دچار سردرگمي و حيرت مي شوند مگر خواص و آنان كه خود را در مسير و جهت امام قرار دهند.

** در اين شرايطي كه شيطان با تمام قوا و ابزار عزم گمراه كردن مردم را كرده، افرادي كه صبر پيشه كنند و خود را با امام زمان خود هماهنگ كنند، همانند كسي خواهند بود كه در خط مقدم جنگ در كنار پيامبر جهاد مي كند.

** ما در ارتباط با علائم ظهور رواياتي داريم كه در آن ها به موضوع دجال نيز اشاره شده است. شهيد محمد باقر صدر در كتاب خود ذيل موضوع علائم ظهور نقل مي كند كه اين دجالي كه درباره خصوصيات آن؛ داراي يك چشم بودن، از مادري يهودي زاده شدن و ميل به خوردن غذايي به اندازه كوه داشتن آمده، نه تنها منظور يك شخص حقيقي نيست بلكه به يك جريان و تفكر اشاره مي كند.

** شهيد صدر در ارتباط با روايات معصومين(ع) مي گويد كه ما بايد اين روايات را رمزيابي كنيم. دجالي كه خواهد آمد، امروزه همين رسانه ها و سايت ها و ماهواره هايي هستند كه در حال ترويج فرهنگ خود و تغيير سبك زندگي مردم هستند. وقتي مي گويد از مادري يهودي متولد مي شود يعني خواستگاه و مبدا اين صهيونيسم رسانه اي يهود است و آن جا كه مي گويد غذايش به اندازه كوه است يعني تمام دنيا را طعام خود دانسته و به همه ي آن طمع دارد.

** اين تفكر درحال تغيير دادن ذائقه هاست. در روايتي از پيامبر اكرم(ص) داريم كه در دوران غيبت جاي معروف و منكر تغيير كرده و ذائقه هاي مردم تغيير مي كند.

** در روايتي ديگر داريم: در دوران پيچيده غيبت، وظيفه منتظران اين است كه توجه خود را به خداوند بيشتر كرده و خود را در جهتي قرار بدهند كه امام انتظار دارد.

** ما در زمان غيبت در يك آماده باش كامل و دائمي قرار داريم.

** و نكته پاياني اينكه گرچه اين دوران داراي سختي هاي فراواني است اما اين را نيز بدانيم كه در دوران غيبت بدها بدتر شده و انسان هاي خوب بهتر و يقين آن ها بيشتر مي شود.

بعد از سخنان حجت الاسلام حائري زاده، سعيد حداديان به خواندن زيارت عاشورا پرداخت و علي آينه چي، امين مقدم، محمدرضا طاهري و حسين سازور مداحاني بودند كه بعد از قرائت زيارت عاشورا به مديحه سرايي پرداختند.

بر اساس اين گزارش و بنا بر اعلام مسئولين جلسات هيات رزمندگان غرب تهران، ماه مبارك رمضان امسال نيز چون سال هاي گذشته هر شب از ساعت 10:30 برنامه مناجات خواني با سخنراني وعاظ  مطرح تهران در مهديه امام حسن مجتبي(ع) برگزار مي شود.

موضوع منبر سي شب امسال ماه مبارك رمضان، سبك زندگي با محوريت كتاب ارزشمند "مفاتيح الحياة" حضرت آيت الله جوادي آملي است. مهديه امام حسن مجتبي(ع) در خيابان آزادي، بعد از پل يادگار امام واقع شده است.































گزارش : ميثم يعقوبي

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
0
5
دمتون گرم انشاا...خانوم حضرت رقیه (س)با دستهای کوچکش اجرتون رو بده.....التماس دعا
علیرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
1
2
پس چراحاج علی انسانی نیومده بود ؟
خسروشاهی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
0
2
عالی
دمتون گرم
نوکر امام حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
0
2
صوتش هم میذاشتید.
حیف...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
0
1
خیلی جلسه خوبی بود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
0
0
جشن باشکوه میلادحضرت رقیه
سخنران:سیدکاظم بدری
بانوای: حاج سید وحید مصطفوی
کربلایی امیر طلاجوران
امیرحسین مزاری
دوشنبه 10 تیر ماه ازساعت٢١
م خراسان خ طیب ک دربندی
هیئت ابناءالحیدر
محفل دلسوختگان حضرت رقیه
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین