عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۴۵۷
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۵
همه دانشمندان علومشان را به حضرت عرضه می‌کنند. با ظهور حضرت چشمها روشن و بینا و گوشها شنوا می‌شود. مستضعفان نجات می‌یابند و در رحمت واسعه الهی بسر خواهند برد.

به گزارش عقیق ؛ مراسم جشن ولادت امام زمان علیه‌السلام مصادف با روز میلاد آن حضرت، در  هیأت یا ثارالله الحسین علیه السلام برگزار شد.

این مراسم با قرائت دعای پر فیض ندبه آغاز شد و در ادامه حجت الاسلام علی میرخلف زاده به سخنرانی پرداختند.

ایشان درباره شرایط حاکم بر جامعه بشری بعد از زمان صحبت کردند که بخشی از آن را می خوانید:

عمل ما پرچم دین ماست. ما مسلمانان با اعمال بدمان در واقع پرچم کفر را تبلیغ می کنیم. وقتی که آقا امام زمان (عج) ظهور می‌فرمایند، دین اسلام را بر همه ادیان ظاهر می‌کنند، خداوند در سوره توبه آيه 33 راجع به این موضوع می‌فرمایند: « هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَي وَ دِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَي الدِّينِ كُلِّهِ... اوست خدائی که رسول خد را با دین حق به هدایت خلق فرستاد تا بر تمام ادیان عالم تسلط و برتری دهد».

وقتی حضرت تشریف بیاورند دلهای مردم را به هم نزدیک می‌کنند، همچنانکه در دعای ندیه آمده است که « أَيْنَ مُؤَلِّفُ شَمْلِ الصَّلاحِ وَالرِّضا؟ کجاست آن که پریشانی های خلق را اصلاح و دل ها را خشنود می سازد.»

در آن زمان عقل‌های مردم کامل می‌شود، عقل هر انسانی به اندازه 40 دانشمند به حدّ کمال می‌رسد. بشر جهش علمی پیدا می‌کند. همه علمی که الان در دست بشر هست 2 حرف از 27 حرف است، وقتی آقا بیایند 25 حرف دیگر از علم به این علم اضافه می‌شود.

بعد از ظهور آقا امنیت در جامعه برقرار می‌شود و هیچ کس متعرض دیگری نمی‌شود. حتی حیوانات با یکدیگر رفیق می‌شوند. ضُعفا نیرومند می‌شوند. همه انسانها با استشمام بوی حضرت قوّت می‌گیرند. همه بدنها سالم می‌گردند.

فقرا ثروتمند می‌شوند. همه دارایی های ذخیره در زمین بالا می‌آیند. عدالت در جای جای زمین برپا می‌گردد.

وحدت بشری در آن زمان اتفاق می‌افتد. حتی به لحاظ زبانی همه متحد باهم می‌گویند لا اله الا الله.

همه دانشمندان علومشان را به حضرت عرضه می‌کنند. با ظهور حضرت چشمها روشن و بینا و گوشها شنوا می‌شود. مستضعفان نجات می‌یابند و در رحمت واسعه الهی بسر خواهند برد.

تمام اخلاق انبیا و پیامبران در امام زمان (عج) جمع است. همه رزق وروزی انسانها با دست امام زمان (عج) که حجت خدا در روی زمین است به ما می‌رسد، در زیارت جامعه دارد که « و بیمنه رزق الوری؛ به یمن وجود آن بزرگواران موجودات روزی می خورند»

اگر امام زمان (عج) بر روی زمین نباشند زمین همه را می‌بلعد، استقرار زمین بواسطه وجود حضرت بر روی زمین است در زیارت جامعه دارد که «و بوجوده ثبتت الارض والسماء؛ دنیا به سبب وجود او باقی است»

وظیفه ما در دوران غیبت این است که از گناهان دوری کنیم، اطاعتش کنیم، حقوق ایشان را با عمل، زبان، اندیشه و مال ادا کنیم و برای سلامتی و فرجشان دعا کنیم.

پس از سخنرانی، ذاکرین اهل بیت علیهم السلام برادران فرید عطالو، محسن عبادی و عربیون به مدیحه‌سرایی و شعر خوانی پرداختند.











منبع: روابط عمومی هیأت یا ثارالله الحسین علیه السلام

211001

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین