عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۴۳۷
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۵
حجت‌الاسلام کامل نواب که در سفر به استان چهارمحال و بختیاری آموزش آداب زیارت به ۱۷هزار دانش‌آموز را برعهده دارد، روش ابداعی خود در این زمینه را استفاده از شیوه نمایشی و بهره‌گیری از ادبیات کودکانه عنوان کرد.

عقیق: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیام خود به مناسبت آغاز هفته‌های فرهنگ رضوی، این هفته‌ها را «طلایه‌دار دهه کرامت» خواند و تأکید: «حیف است گوهر هویت ایران و ایرانی را تنها زیور یک دهه نماییم.» از این رو بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری بنیاد امام رضا(ع) پروژه برگزاری هفته‌های فرهنگ رضوی را به کمک ادارات‌کل‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون‌های پروش فکری کودکان و نوجوانان و سازمان محیط زیست در 23 استان کشور برگزار می‌کند تا نهایتاً به «دهه کرامت» یعنی یکم تا یازدهم ذی‌القعده -که به ترتیب مصادف است با ولادت حضرت معصومه(س) و برادر بزرگوارشان امام علی بن موسی الرضا(ع)ـ منتهی شود. اختتامیه یازدهمین جشنواره بین‌المللی امام‌رضا(ع) نیز 25 شهریورماه،‌ همزمان با شب میلاد مسعود آن امام همام در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

چهارمحال و بختیاری هشتمین استانی است که هفته فرهنگ رضوی در آن آغاز شده است. پرویز شاهوردی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان در این باره می‌گوید: برگزاری 12 ویژه‌برنامه را در دستور کار خود قرار داده‌ایم که از جمله آن‌ها می‌توان به گشایش نمایشگاه آثار رضوی کودکان و نوجوانان سراسر کشور در سالن غدیر شهرکرد، برگزاری پنج کارگاه رضوی توسط خادمان حرم مطهر برای کودکان و نوجوان عضو مراکز کانون و رونمایی از دوکتاب در حوزه فرهنگ رضوی اشاره کرد.

وی افزود: شناساندن امام رضا(ع) به کودکان و نوجوانان هفت تا هفده سال مهم‌ترین هدف ما از برگزاری کارگاه‌های رضوی است و پیش‌بینی ‌می‌کنیم در این هفته 12هزار دانش‌آموز از برنامه‌های آموزشی بهره‌مند شوند.

حجت‌الاسلام محمدرضا کامل نواب یکی از مربیانی است که توسط بنیاد امام رضا(ع) برای آموزش کودکان و نوجوانان به شهرکرد اعزام شده است. وی درباره اهم موضوعات مطرح‌شده در کارگاه‌های آموزشی می‌گوید: معرفت‌افزایی و شناخت آداب زیارت حضرت رضا(ع) هدف از برگزاری این کارگاه‌ها برای کودکان و نوجوانان مقاطه دبستان، راهنمایی و دبیرستان است.

وی که مربی کودکان در حرم مطهر رضوی است، نحوه استقبال کودکان را مطلوب ارزیابی می‌کند و درباره روش کار خود می‌گوید: ما شیوه آموزش غیرمستقیم را برگزیده‌ایم، بدین صورت که در قالب اجرای نمایش‌های داستانی با موضوع زیارت سعی می‌کنیم بچه‌ها را با رعایت اصول زیارت قبل، حین و بعد زیارت آشنا کنیم.

حسین گنجی مدیرکل ارشاد اسلامی استان که دبیری نخستین جشنواره ادبیات کودک و نوجوان رضوی را هم بر عهده دارد، معتقد است: تأثیرگذاری برنامه‌‌های معنوی بر کودکان بیش از بزرگسالان است و این را به عینه در رفتار بچه‌هایی که در کارگاه‌‌های آموزشی شرکت کردند، مشاهده کردیم.

وی می‌گوید: برای همه شرکت‌کنندگان در این کارگاه‌ها بسته‌‌های فرهنگی متناسب با سن آن‌ها در نظر گرفته‌ایم، همچنین امیدواریم طی رایزنی‌هایی که با استانداری محترم و بنیاد امام رضا(ع) انجام می‌دهیم، بتوانیم کودکان و نوجوانان برگزیده هفته فرهنگ رضوی را به سفر معنوی مشهد مقدس اعزام کنیم.


منبع: وبگاه شمس طوس

211001


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین