عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۴۳۵۲
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱
آیت‌الله‌ مکارم شیرازی در پیامی به نشست مبارزه با تکفیر؛
آیت الله مکارم شیرازی در پیامی که به نشست مبارزه با تکفیر ارسال کرد گفت: وظیفه علما و دانشمندان امت اسلام است تا با افشاگری و روشنگری ثابت کنند که تفکر تکفیری بر خلاف تمام ضروریات اسلام است.
عقیق:آیت‌الله مکارم شیرازی با ارسال پیامی به نشست «هم اندیشی برای مبارزه با افراطی‌گری» در کابل گفت: بحمدالله سیطره گروه‌های تکفیری از نظر نظامی در بیشتر کشورهای اسلامی نابود شده است و امیدواری وجود دارد که ترورهای کور این گروه‌ها در افغانستان نیز به زودی پایان یابد.
 
در ادامه این پیام آمده است: تفکر تکفیری با از میان رفتن داعش ریشه‌کن نمی‌شود و گروه‌های تکفیری ممکن است با فریب گروهی دیگر باز ابراز وجود کنند.
 
وی تصریح کرد: این وظیفه علما و دانشمندان امت اسلام است تا با افشاگری و روشنگری ثابت کنند که تفکر تکفیری بر خلاف تمام ضروریات اسلام است.
 
آیت‌الله مکارم شیرازی تاکید کرد: افراط‌گرایان امروزی، ادامه دهنده خوارج نهروان هستند و مانند آن‌ها با کافر شمردن گروه‌های غیر از خودشان خون مسلمانان بی‌گناه و حتی زن و فرزند آن‌ها را وحشیانه می‌ریزند و جان و مال و ناموس آن‌ها را حلال می‌دانند.
 
وی افزود: ریشه افکار تکفیری باید از طریق منطق، دلیل و استدلال‌هایی از کتاب و سنت رسول‌الله (ص) سوزانده شود.
 
در ادامه این پیام آمده است: براساس کتاب و سنت، اسلام دین رحمت و محبت است و حتی در آیات قرآن نیز بر محبت با غیر مسلمانان نیز تاکید شده و مبارزه تنها با کسانی است که با شما سر جنگ دارند.
 

منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین