عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۳۸۵۸
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰
آیت الله طبرسی:
نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران اکنون در جهان ناخدای باخداست که باید قدردان وجود چنین شخصیتی باشیم، گفت: باید بدانیم دشمن همیشه بوده است و امام علی(ع) را با همه عدالت و عصمتش در محراب شهید کردند.
عقیق: آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران چهارشنبه شب در مراسم شب هفت درگذشت آیت الله محمدعلی صادقی گلوردی از علمای برجسته شرق مازندران که در حسینیه قتل گاه این شهرستان برگزار شد، گفت: فقدان اسفناک یکی از علمای محترم و معتبر، خوشنام، خوش سابقه و خدمتگزار در کسوت قاضی و امام جماعت مرحوم آیت الله صادقی گلوردی برای حوزه های علمیه و روحانیت استان بسیار سنگین بوده است.

وی با بیان این که علما وعالم دینی بی وطن است و هرکجا حضور پیدا کند، دارای تعظیم و بزرگداشت است، افزود: این نشان دهنده جایگاه ارزشمند عالمان دینی در جامعه اسلامی است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که آیت الله صادقی گلوردی حدود نیم قرن برای هدایت جامعه قال صادق و قال باقر بر زبان آوردند، اظهار داشت: باید از مقام والای علما تجلیل شود و شما با شرکت در این مراسم و همچنین تشییع پیکر این عالم ربانی بخشی از دین خود را ادا کردید.

رئیس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که عالمان دینی در دین مبین اسلام ارزش و جایگاه رفیعی داشته و دارند، تصریح کرد: راجع به علم و عالم روایات فراوان داریم و 800 آیه در مورد علم و احادیث فراوانی در این خصوص داریم که همه این ها نشان دهنده جایگاه ارزشمند علم و عالم در اسلام است.

وی با اشاره به این که مازندران از جمله استان هایی که از همان ابتدا حکومت شیعی را پذیرفتند، بیان داشت: این مردم تشیع، بهشت و جهنم و حلال و حرام را از همین علما آموختند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که در طول تاریخ طبرستان، عالمان بزرگی را در دامان حوزه های علمیه خود پرورش داده است، خاطرنشان کرد: شخصیت هایی در این دیار پرروش یافته اند که هم در گذشته و هم اکنون مایه فخر و مباهات حوزه های علمیه و جهان تشیع هستند.

امام جمعه ساری با تاکید بر این که باید قد مراجع عظام تقلید و روحانیت را بدانیم چون آنها بودند که ما را اسلام آشنا کردند، ادامه داد: در کنار علما، شهدا اسلام و تشیع را به دنیا معرفی کردند و موجب عزت ما شدند.

آیت الله طبرسی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که انقلاب اسلامی انقلابی عظیم و فرهنگ بود که با گفتار شروع شد و انقلاب کشتار نبود، تصریح کرد: باید قدردان عالمانی باشیم که ما را با خدا، اسلام و مسجد آشنا کردند و سنگردار و سنگردان بودند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که در بسیاری از کشورها انقلاب ها با جنگ، کودتا و خونریزی صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: این در حالی است که انقلاب ملت ایران یک انقلاب فرهنگی بود که با رهبری یک مرجع تقلید برخاسته از حوزه آغاز شد.

امام جمعه ساری از ولایت فقیه به عنوان یکی از با ارزش ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی یاد کرد و با بیان این که امروز همه توان دشمن برای تضعیف این جایگاه خلاصه شده است، گفت: باید بدانیم اگر دشمن روی ما حساب باز می کند به دلیل وجود با ارزش ولایت فقیه است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران اکنون در جهان ناخدای باخدا است که باید قدردان وجود چنین شخصیتی باشیم، تصریح کرد: باید بدانیم دشمن همیشه بوده است و امام علی(ع) را با همه عدالت و عصمتش در محراب شهید کردند. 

رئیس شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که امروز در مسیر ولایت گام برداشتن نخستین و مهم ترین وظیفه ما است و باید در استمرار آن تلاش کنیم، خاطرنشان کرد: انحراف در مسیر ولایت موجود نابودی و تباهی جامعه اسلامی خواهد شد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که ما آمدیم تا در راه ائمه اطهار و اهل بیت(ع) حرکت و سخنان پیامبر(ص) را در جامعه ترویج کنیم، تصریح کرد: امروز روحانیت باید با همه توان و تلاش علمی و تبلیغی خود این امانت بزرگ را به دست صاحب اصلی آن یعنی امام عصر(عج) رسانده و به رسالت خود عمل کنیم.

امام جمعه ساری با تأکید براین که روحانیت سربازان حضرت ولیعصر(عج) هستند و باید به راستی در مسیر الهی گام بردارند، خاطرنشان کرد: یک سرباز وفادار و حقیقی باید در عمل فرمانده خود را راضی و خشنود نگاه دارد.

آیت الله طبرسی در بخش پایانی سخنان خود به مسائل اقتصادی جامعه اشاره کرد و با بیان این که وضعیت مردم از نظر اشتغال و اقتصاد بسیار بد است و معیشت خوبی ندارند، تصریح کرد: همه ما مسئول هستیم تا برای رفع مشکلات مردم گام برداریم.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان در پایان با تأکید براین که مسئولان تنها به شعار و حرف بسنده نکنند، بیان داشت: دولت و مجلس باید امید را در جامعه تقویت و افزایش دهند.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین