عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۳۱
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۰
در مورد نشان دادن چهره منسوب به امامان در فیلم‌ها و سریال‌ها گفت: اگر ما بتوانیم به لطف الهی از بازی و سرگرمی صرف به هنر برسیم آنگاه نشان دادن صورت‌ها هیچ مانعی ندارد.
عقیق: آیت الله جوادی آملی گفت: اگر ما بتوانیم به لطف الهی از بازی و سرگرمی صرف به هنر برسیم آن گاه نشان دادن صورت‌ها هیچ مانعی ندارد.

 اصل مطلب این است که تعزیه‌خوان‌ها نمازشب‌خوان بودند گاهی هم بچه‌ها را می‌آوردند این‌ها دعا می‌خواندند یا آب می‌آوردند این‌ها دم می‌زدند من خودم در دوران کودکی دیدم، اگر هنر باشد نه بازی و لهو لعب، نمازش اول وقت باشد، دیگر وقتی گریم بکند نماز نخواند یا غسل نکند این شخص نمی‌تواند پیغمبر یا امام حسین را نشان بدهد.

 آن‌ها همیشه اهل نماز و روزه و نماز شب بودند. اگر هنر باشد هیچ منعی نیست که پیغمبر یا امام را نشان بدهند چه اینکه سالیان متمادی نشان می‌دادند.

* کودکی پیغمبر(ص) نظیر کودکی حضرت عیسی نبود

مفسر بزرگ قرآن کریم با اشاره به کودکی زندگی پیامبر(ص) افزود: کودکان دو قسم‌اند بعضی از کودکانند که یک شبه ره صد ساله رفتند یک حرفی جناب حافظ دارد که "یک بیت از این قصیده به از صد رساله است" این را در یکی از آن غزلیاتش دارد "یک بیت از این قصیده به از صد رساله است" بعضی‌ها هستند که یک شبه ره صد ساله رفتند، کودکی حضرت عیسی است.


وی ادامه داد: کودکی پیغمبر(ص) نظیر کودکی حضرت عیسی نبود البته وقتی که بالغ شد به مراتبی از رشد رسید که احدی نرسید.


به دلیل اینکه وجود مبارک حضرت عیسی مبشر بود اگر پیامبر حرف جدیدی نمی‌آورد همین حرف‌های انبیای قبلی را می‌آورد دیگر بشارت نمی‌خواست.

بشارت معنایش این است که یک حرف تازه‌ای، مکتب تازه‌ای، رهاورد تازه‌ای، ره‌توشه تازه‌ای است اینکه در سوره صف دارد وَمُبَشِّرَاً بِرَسُولٍ یَأْتِی مِن بَعْدِی اسْمُهُ أَحْمَدُ معلوم می‌شود یک چیز جدیدی است.

منبع: هیئت رزمندگان اسلام



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین