عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۳۰۳۸
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳
آیت‌الله ری‌‌شهری:
تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با بیان اینکه مسؤولیت جامعه روحانیت در شرایط فعلی سنگین‌تر از گذشته است، گفت: جذب جوانان به مساجد جدی گرفته شود.
عقیق:آیت‌الله محمد محمدی‌ری‌‌شهری ظهر امروز در دیدار با ائمه جمعه و روحانیان استان تهران در تالار شیخ صدوق آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) اظهار داشت: یکی از وظایف عالم روحانی شیعه مخصوصاً در شرایط فعلی، کسب اعتبار نزد نظام است و هر چه قدر این گره‌خوردگی با نظام مقدس اسلامی بیشتر شود، به اعتبار روحانیت نیز افزوده می‌شود.

وی بیان داشت: مسؤولیت ما به‌مراتب در این مقطع سنگین‌تر از گذشته است؛ مسؤولیتی که روحانیت فعلی به‌ دوش دارند، حتی پیش از این در طول تاریخ وجود نداشته است.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) افزود: مهم‌ترین مسؤولیت ما رساندن پیام‌های الهی به مردم است و لباس روحانیت نشانه این معنا و حرکت است که ما مبلغ دین و رسالت خدا هستیم.

محمدی‌ری‌شهری تأکید داشت: جذب جوانان به مساجد را جدی گرفته و ارتباط عاطفی در کنار منبرهای مفید خود داشته باشید تا افراد بیشتری درک از دین اسلام داشته باشند.

وی ادامه داد: هدفتان را در سخنرانی‌ها مشخص کنید و با مطالعه به منبرها روید و حتماً اهدافتان را خدایی کنید؛ نه دنیوی.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: دنیا فقط مادیات و پول نیست؛ چون شهرت انسان را از خدا دور کرده و او را از اهدافش بازمی‌دارد؛ اگر هدف فقط در رضای خدا قرار گیرد، نورانیت خاصی در انسان پدید می‌آید.

محمدی‌ری‌شهری اظهار کرد: دنیا میکروب و بیماری دین است و علما پزشکان این معضل‌ هستند؛ اگر به اهداف دنیوی سوق پیدا کنید، از آرمان‌های امام حسین(ع) قطعاً دور خواهید شد.

وی بیان داشت: مهم‌ترین ویژگی برای یک روحانی و طلبه، زهد درون است؛ اگر بخواهیم در مردم اعتبار کسب کرده و به نظام اسلامی و انقلاب آن تداوم‌ بخشیم، باید از مسائل دنیوی کاملاً فاصله بگیریم.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: دنبال آن باشید که مردم به شما اظهار محبت کنند تا خداوند شما را دوست بدارد.

محمدی‌ری‌شهری ضمن تبریک ایام ولادت محدث عالی‌مقام و امامزاده لازم‌التکریم، حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، مسؤولیت تبلیغ دین الهی را از مسؤولیت‌های مهم روحانیت برشمرد و با بیان روایتی از نبی مکرم اسلام(ص) تصریح کرد: در روز قیامت، سخنان مبلغ دینی و نیز هدف و انگیزه از تبلیغ به او عرضه شده و در خصوص آن مورد سؤال قرار می‌گیرد.

وی ضمن تاکید بر لزوم مطالعه قبل از تبلیغ و سخنرانی گفت: مبلغ باید ضمن رعایت و اهمیت قائل شدن برای وقت مردم، با توجه به نوع و سطح مخاطبان مطالبی سودمند، ارزشمند و مناسب برای سخنرانی و تبلیغ آماده کند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) بر لزوم ارتباط بیشتر با مردم خصوصا نسل جوان تاکید کرد و افزود: برقراری ارتباط عاطفی و تکریم نسل جوان و دعوت ایشان برای حضور در مساجد، مجالس و محافل دینی از ضرورت هایی است که اکنون باید بیش از همیشه مورد توجه قرار داده شود.

محمدی‌ری‌شهری در ادامه مساله اخلاص در تبلیغ و توجه به هدف و انگیزه از تبلیغ را بسیار مهم برشمرد و گفت: هدف از تبلیغ در اثرگذاری و نیز در بهره مندی مبلغ از نورانیت، بسیار مهم است و اگر نسبت به آن توجه نشود و انگیزه از تبلیغ انگیزه الهی نباشد، نه تنها سودی برای مبلغ نخواهد داشت، بلکه مشکل‌آفرین خواهد بود.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری گفت: انگیزه دنیایی فقط پول و مادیات نیست، بلکه شهرت طلبی، مطامع دنیایی و هرگونه انگیزه غیر خدایی، انگیزه دنیایی محسوب شده و آفت دینداری برشمرده می‌شود.

محمدی‌ری‌شهری با بیان اینکه اگر انسان کاری را برای خدا انجام دهد، احساس نورانیت خواهد  داشت، گفت: اخلاص در تبلیغ باعث می‌شود، موضوع تبلیغ در خود انسان هم اثر داشته باشد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) تصریح کرد: نکته ای که درباره  اهمیت زهد در دنیا، همه ما باید به آن توجه داشته باشیم این است که هرچه با دنیا فاصله بگیریم اعتبار ما در میان مردم بیشتر خواهد شد و این موجب اعتبار و استحکام بیشتر نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین