عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۲۸۸۷
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۱
حجت الاسلام والمسلمین رشاد:
رییس شورای حوزه علمیه استان تهران با بیان اینکه انسان زاهد به آخرت بیش از دنیا رقبت دارد، گفت: زاهدان با قرآن کریم انس و الفت عمیق دارند و قرآن کریم را در پنهان و دعا را در آشکار قرائت می‌کنند.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر رشاد رییس شورای حوزه علمیه استان تهران و تولیت حوزه علمیه امام رضا(ع)، در جلسه درس اصول که در همین مدرسه برگزار شد، اظهار داشت: یکی از صحابه امیرمومنان(ع) نقل شده که حضرت در یکی از شب‌ها از بستر خواب خارج شده و به ستارگان نگاه می‌کردند و با خود چنین نجوا داشتند «خوشا به حال زاهدانی که به جای دنیا به آخرت گرایش دارند.

وی افزود: امروز برخی زاهد بودن را به ساده زیستی معنا می‌کنند در حالی که ساده زیست کسی است که به دنیا بی رقبت باشد چنین افرادی اگر صاحب ثروت و قدرت نیز باشند هرگز به آن دلبستگی ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین رشاد در ادامه تصریح کرد: حضرت در ادامه نجوای شبانه خویش فرمودند: کسانی که به آخرت رقبت دارند زمین را خانه خود و خاک را بستری برای استراحت می‌دانند و آب را برای خود گواراترین نوشیدنی انتخاب می‌کنند.

رییس شورای حوزه علمیه استان تهران با اشاره به اینکه امام در کلام نورانی خودشان زاهدان را اهل قناعت معرفی می‌کنند، اظهار داشت: زاهدان با قرآن کریم انس و الفت عمیق دارند و قرآن کریم را در پنهان و دعا را در آشکار قرائت می‌کنند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: انسان مومن در دعا اظهار عجز و ذلت کرده و با خضوع و خشوع در محضر خداوند آماده می‌شود.

 


منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین