عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۲۴۹۳
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳
آیت الله اراکی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران:
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: محمد(ص) و آل محمد مایه اتحاد جامعه اسلامی هستند و گرایش به رسول اکرم(ص) و اهل بیت و محور قرار دادن آنها جامعه اسلامی را یکی می کند.
 عقیق:آیت الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب امروز طی سخنانی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران ضمن تبریک ایام میلاد رسول اکرم(ص) و امام صادق(ع) و همچنین فرا رسیدن هفته وحدت به همه مسلمانان جهان، اظهار داشت: نعمت وجود مقدس نبی مکرم اسلام  تنها نعمتی است که خداوند به واسطه آن نعمت بر بشر و مؤمنین منت گذاشته است.
 
وی افزود: خداوند متعال به واسطه نعمت بهشت بر مؤمنین منت نگذاشته است همانطورکه می فرماید "ما بهشت را به مؤمنان می دهیم" اما وقتی به نعمت وجود مقدس رسول اکرم(ص) می رسد می فرماید «خدا منت گذاشت بر مؤمنین که رسول الله را از بین آنها برگزید»، لذا وجود مقدس نبی مکرم اسلام نعمت بزرگی است که خدای متعال به واسطه این نعمت بر بندگان خویش منت گذاشته است.
 
آیت الله اراکی تأکید کرد: نعمت برادری، وحدت و یکپارچگی یکی از بزرگترین نعمت هایی است که خدای متعال نصیب مؤمنین و بشریت کرده است و این نعمت را به وسیله رسول اکرم(ص) و اهل بیت(ع) به بشر اعطا می کند.
 
آیت‌الله اراکی با اشاره به روایتی از حضرت محمد(ص) گفت: از پیامبر اکرم(ص) نقل شده که "النجوم أمان لأهل الأرض من الغرق، وأهل بیتی أمان لاُمتی من الإختلاف، فإذا خالفتها قبیلة اختلفوا، فصاروا حزب إبلیس". همانطور که ستارگان، امان اهل زمین از گم شدن و نابودی در دریاها است و آنها را از نابودی در امان قرار می‌دهند و اهل بیت من نیز امان امت از اختلاف و تضمین کننده وحدت امت هستند.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب  با بیان اینکه با وحدت حول محور رسول اکرم(ص) و اهل بیت او می توانیم به برترین درجات در دنیا و آخرت برسیم، اظهار داشت: محمد(ص) و آل محمد مایه اتحاد جامعه اسلامی هستند و گرایش به رسول اکرم(ص) و اهل بیت و محور قرار دادن آنها جامعه اسلامی را یکی می کند.
 
وی تأکید کرد: با یکی شدن و وحدت، امت اسلامی بزرگ و مقتدر می شود و نعمت های دیگر الهی به امت سرازیر می شود. ما اگر شکر این نعمت را برپا کنیم و از این نعمت محافظت کنیم خداوند متعال به ما عزت می دهد لذا عزت جامعه اسلامی بستگی به وحدت دارد.
 
آیت الله اراکی با بیان اینکه یکی از مهمترین عوامل و زمینه ساز حل مشکلات جامعه اسلامی برادری و یکی شدن است، اظهار داشت: فلسفه وحدت این است که به مسلمین بگوییم راز پیشرفت شما فقط وحدت است.
منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین