عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۲۱۱۶
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۳:۱۱
استاد جامعه الزهرا(س):
استاد اخلاق حوزه علمیه خواهران گفت: اربعین از سنخ غدیر و عاشورا نیست، چون حرکتی است که توسط مأموم صورت گرفت نه امام و پیشوا.
عقیق:معصومه گل گیری در جلسه درس اخلاق مشترک طلاب مراکز و مدارس علمیه جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) که در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: حلقه اول از زنجیره آمادگی بشر برای ظهور امام عصر(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه)، انقلاب اسلامی بود که به صورت جهشی به وجود آمد و حلقه دوم آن، همین حرکت اربعین حسینی است.
حلقه اول از زنجیره مقدمات ظهور در ایران تحقق یافت
استاد جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) اظهار داشت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، بسیاری از بزرگان، متفکران و اندیشه ورزان خدمت حضرت امام خمینی(ره) رسیدند و درخواست کردند که ایشان با شاه موافقت کنند، اما حضرت امام(ره) در شرایطی که گفتن این حرف عجیب بود، فرمودند شاه باید از ایران برود.
وی یادآور شد: آیت الله طالقانی به امام راحل(ره) عرض کرده بود، اگر مردم به خیابان‌ها بریزند و حکومت نظامی را بشکنند، دژخیمان رژیم همه را قتل عام می‌کنند؛ چه کسی جواب خون مردم را می‌دهد؟ امام خمینی(ره) در پاسخ فرموده بودند: «آقای طالقانی! اصرار نکن! احتمال بده که این دستور از طرف امام زمان(عج) است».
بانو گل گیری تصریح کرد: حلقه اول از زنجیره مقدمات ظهور با انقلاب اسلامی در ایران تحقق یافت.
وی افزد: بنا به گفته یکی از علمای عراق، پیاده روی اربعین در زمان صدام ممنوع بود و اگر رژیم بعث متوجه می‌شد، زائرانی را که پیاده به زیارت اربعین می‌رفتند، اعدام می‌کرد؛ اما زمانی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و صدام نابود شد، انقلاب اسلامی به کشورهای جهان صادر شد و حلقه دوم زنجیره ظهور که حرکت اربعین است، آغاز شد.
حرکت اربعین حسینی، حلقه دوم مقدمات ظهور است
استاد اخلاق حوزه علمیه خواهران تأکید کرد: در چند سال اخیر که ایرانیان به زائران اربعین حسینی پیوستند، تحول دیگری در آن به وجود آمد، زیرا مسیر آن، مسیر انقلاب اسلامی شد.
بانو گل‌گیری بیان داشت: با ادله موجود می توان ثابت کرد که حرکت اربعین حسینی منتهی به ظهور امام زمان(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه) می‌شود و این شعار نیست.
وی ادامه داد: من دو سال درباره این موضوع که چگونه مسیر اربعین حسینی، مسیر ظهور است، تحقیق کردم و برای بنده این مساله ثابت شد.
جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) بیان کرد: انقلاب اسلامی به عنوان حلقه اول مقدمات ظهور از ایران آغاز شد و هر چند توسط برخی دشمنان به چالش کشیده شد، اما از آنجا که انقلاب اسلامی، حرکتی الهی و حسینی است، به خودی خود در جهان منتشر می‌شود.
وی افزود: حرکت اربعین حسینی به عنوان حلقه دوم مقدمات ظهور، می‌رود که انقلاب اسلامی را توسعه دهد و به جایی برساند که امام حسین(علیه‌السلام) پرچم قیام و حکومت جهانی را به دست امام زمان(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه) بدهد.
اربعین از سنخ غدیر و عاشورا نیست
بانو گل گیری یادآور شد: در اسلام پس از بعثت پیامبر گرامی اسلام(صلی‌الله‌علیه‌وآله)، غدیر مطرح شد تا بعثت فراموش نشود؛ سپس عاشورا آمد تا غدیر و بعثت را احیا کند؛ حال این سوال مطرح است که اربعین چه پدیده ای است؟
استاد اخلاق حوزه علمیه خواهران ادامه داد: برخی تصور کردند که اربعین پدیده ای مثل غدیر و عاشورا است، اما درحقیقت، اربعین از سنخ غدیر و عاشورا نیست، بلکه حرکتی است که توسط مأموم صورت گرفت نه امام و پیشوا.
بانو گل گیری اضافه کرد: حضرت زینب(علیه‌السلام) به عنوان مأموم بنابر احساس ضرورت و برای اینکه عاشورا و غدیر زنده بماند و بعثت فراموش نشود، اربعین را پی ریزی کرد.
وی بیان داشت: در باره حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) همین بس که امام سجاد(علیه‌السلام) درباره ایشان فرمودند: «أنتِ بِحَمدِاللّه ِعالِمَةٌ غَيرُ مُعَلَّمَةٍ، فَهِمَةٌ غَيرُ مُفهَّمَةٍ؛ عمه جان تو عالمه ای هستی بدون این که معلم داشته باشی و فهمیده‌ای هستی بی آن که کسی مطالب را به تو فهمانده باشد».
استاد جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) تصریح کرد: حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) با بصیرت و پیروی از امام زمان(عج) خویش حرکتی را پی ریزی کردند که به مفاهیم ارزشی و حرکتی اسلام حیاتی دوباره بخشید.
وی تأکید کرد: حرکت اربعین می‌خواهد بگوید شما باید با زیارت امام حسین(علیه‌السلام) مسیری را طی کنید که با امام زمان(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه) بیعت کنید.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین