عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۱۹۷
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۵
مسئول امور روحانيون نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در مدينه در جمع طلاب و روحانيون كاروان هاي زائران ايراني دشواري هاي ناشي از بروز طرح توسعه مسجدالحرام را براي زائران تشريح كرد و از آنان خواست كاروان ها را از راه هاي سهل تر براي طواف هدايت كنند تا از گم شدن زائران و معضلات عديده پس از آن جلوگيري شود.
عقیق: حجت الاسلام و المسلمين حسين بهجتي افزود: براي ايرانيان بهتر است هنگامي كه از مدينه وارد مكه مي شوند از پشت كوه صفا و مروه وارد مسجد الحرام شوند و طواف را انجام دهند و سپس نماز را پشت مقام به جا آورند.

عربستان سعودي در جديدترين طرح توسعه مسجد الحرام قصد دارد علاوه بر افزايش ظرفيت حجاج به زيباسازي ، درختكاري و ايجاد سايه بان در بخش هايي از سرزمين وحي بپردازد.

حجت الاسلام و المسلمين بهجتي در ادامه سخنان خود با توجه به ميهمان بودن زائران ايراني و مشكلاتي كه در كشور ميزبان وجود دارد از آنان خواست تا از خواندن روضه و دعاي دسته جمعي در قبرستان بقيع خودداري كنند.

ماموران عربستان سعودي به زائران بقيع اجازه نمي دهند به صورت دسته جمعي و يا انفرادي با توقف در نقطه اي از قبرستان با صداي بلند دعا بخوانند و يا زمزمه كنند. گاه توقف زائران در قبرستان بقيع نيز موجب مي شود تا ماموران به آنان تذكر دهند كه به راه خود ادامه دهند.

مسئول امور روحانيون نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در مدينه بيان اختلاف احكام مراجع در تلبيه يا ذكر لبيك اللهم لك لبيك را براي زائران لازم ندانست و افزود: بيان اين احكام موجب تشوش اذهان زائران مي شود و روحانيون كاروان ها تا مي توانند بايد از ايجاد تشوش و اضطراب بپرهيزند.


منبع: حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین