عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۱۸
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۱ - ۰۰:۲۲
ساخت فیلمی شرم آور در توهین به پیامبر اکرم(ص) و دین اسلام
یک فعال صهیونیست مقیم آمریکا با همکاری تعدادی از قبطیان مصری مهاجر در این کشور اقدام به ساخت فیلمی شرم آور در توهین به پیامبر اکرم(ص) و دین اسلام کردند.

عقیق: این فیلم موهن که با دو نام "برائت از مسلمانان" و "زندگی محمد[ص] رسول اسلام" معرفی شده یک فیلم نه چندان حرفه ای به کارگردانی «سام باسیل» بوده و حاوی صحنه‌ها و توهین‌هایی به پیامبر اکرم(ص) است.

این فیلم که پیش از این در سالنی در هالیوود به شکل خصوصی نمایش داده شده قرار بود دیروز و در سالگرد حادثه 11 سپتامبر در کلیسای تری جونز به نمایش درآید.

تری جونز که از سال 2001 مبارزه علیه اسلام را آغاز کرده همان است که در نهمین سالگرد حملات یازده سپتامبر خواستار برگزاری مراسم قرآن سوزی شد و سرانجام پس از غائله‏ های رسانه ‏ای فراوان و کسب شهرت منفی جهانی، در روز ۲۰ مارس ۲۰۱۱ این کار موهن را انجام داد.

وی دیروز و طبق اعلام قبلی، حرکت موهن دیگری به نام «محاکمه مردمی محمد[ص]» برگزار کرد و به زعم خود آن حضرت را محاکمه نمود.

از آنجا که این فیلم با حمایت قبطیان مهاجر مصری انجام شده نخستین واکنشها به این اقدام از سوی مردم مصر آغاز شد و سپس به لیبی، یمن و دیگر کشورهای مسلمان کشیده شده است.

در مصر مردم جلوی سفارت آمریکا در این کشور تجمع کرده و پرچم آمریکا را به پائین کشیدند.

در لیبی نیز این اقدامات صورت گرفت اما چون تجمع مردم با خشونت اعضای کنسولگری آمریکا روبرو شد مردم واکنش نشان داده و در درگیری میان مردم و آمریکایی ها سفیر ایالات متحده در لیبی کشته شد.

نکته قابل توجه وجود بخش هایی از این فیلم موهن بر روی شبکه ویدئویی یوتیوب است که با وجود اعتراضات گسترده مسلمانان هنوز از خروجی این شبکه حذف نشده است.

این در حالی است که این شبکه مدعی است فیلمهایی که موجب خشونت شده یا توهین به احساسات عمومی باشد را منتشر نمی‏کند.

در همین حال وزیر خارجه آمریکا این اقدام را شنیع توصیف کرده و گفته است: برخی کوشیده‌اند تا این رفتار شنیع را به عنوان پاسخی به محتویات تحریک‌آمیزی که روی اینترنت منتشر شده توجیه کنند.

طی سال های گذشته بارها و به اشکال گوناگون توهین به مقدسات مسلمانان صورت گرفته و دولت ها به جای محکوم کردن این اقدامات، اینگونه اتفاقات را در راستی آزادی بیان و دیدگاه معرفی کرده اند.

آزادی هایی که تنها در مسائل مرتبط با مسلمانان جلوه می کند و هیچ نهادی نیز مسئولیت آنها را به عهده نمی گیرد.

تحریک احساسات مسلمانان در حالی که کنترل اوضاع خاورمیانه از دست ابرقدرت ها و حاکمان دیکتاتور کشورهای منطقه خارج شده به کشته شدن سفیر و تخریب ساختمان کنسولگری آمریکا منجر شد.

اقدامی که سران صهیونیزم جهانی را نگران کرده و مطمئنا وسیله ای خواهد شد تا اینگونه اقدامات بار دیگر تکرار نشود.
 
"سمیه عظیمی"

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین