عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۱۷۹۰
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۵
مسئول کارگروه یاوران معنوی اربعین حسینی:
مسئول کارگروه یاوران معنوی اربعین حسینی استان قزوین گفت: عاشورا یک حادثه زنده و در حال تکرار مدام و مستمر است و آنچه در کربلا بر امام حسین و خاندان و یارانش گذشت، نمایش همه ارزشها و خوبیها در برابر همه زشتی ها بود.
عقیق:حجت الاسلام عباس افشار در اجتماع بزرگ عزاداران حسینی، طلاب و اساتید مدارس علمیه قزوین در موکب 950، گفت: همه ابعاد اخلاقی، سیاسی، اجتماعی، انسانی و  نورانی اسلام در واقعه کربلا در برابر حیوانیت و سبوعیت طرف دیگر این رخداد، به نمایش درآمد.

وی افزود:  نمایش تقابل زشتی و زیبایی، خوبی و بدی و جاذبه های شیطانی و الهی که در عاشورا به اوج رسید، هر روز در جان و قلب ما تکرار می شود. ما هر روز در معرض امتحان هستیم و بر ماست که در این مصاف حداقل به این توصیه سیدالشهدا را که اگر آزاد نیستید، آزاده باشید، مدنظر داشته باشیم.

وی ادامه داد: این مصاف بین خیر و شر در عرصه های دیگر از جمله در عرصه جهانی نیز در جریان است و ما موظف به دفاع از اسلام نبوی، علوی و حسینی در برابر یزیدیانی هستیم که در یک حمله 700 زن و کودک و مرد بیگناه را در یمن به خاک و خون می کشند و از خداوند می خواهیم که شر آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل سعود را از سر جامعه اسلامی برطرف کند و مسلمانان را به وحدت و پیشرفت رهنمون شود.

حجت الاسلام افشار با بیان این که هیچ نقطه ضعفی در اصحاب امام حسین(ع) در واقعه عاشورا نبود و آن‌ها در اوج مقام تسلیم قرار داشتند، اظهار کرد:  حادثه عاشورا یک جنگ همه جانبه از لحاظ نظامی و فرهنگی بود، شیطان حق و باطل را با هم آمیخته می‌کند و در چنین موقعیتی، تشخیص برای انسان سخت می‌شود و او فریب می‌خورد، در حادثه عاشورا هم حق به صورت محض و هم باطل به صورت محض ارائه شد.

وی به حضور طلاب مدارس علمیه قزوین در این همایش بزرگ معنوی اشاره کرد و بیان داشت: خوشبختانه امسال هم با همکاری و هماهنگی خوب مدیریت حوزه علمیه استان و بعثه مقام معظم رهبری توانستیم حدود 300 نفر از طلاب حوزه استان را به این همایش بزرگ معنوی اعزام نماییم.

مسئول کارگروه یاوران معنوی اربعین حسینی استان قزوین ادامه داد: در مسیر نجف به کربلای معلی ،طلاب حوزه علمیه در برخسی از موکب ها برنامه سخنرانی ،وزیارت عاشورا  ومراسم سینه زنی داشتند که باعث استقبال بی نظیر زائرین پیاده اربعین حسینی قرار گرفت.

حجت الاسلام افشار همچنین از اداره  کل اوقاف و امور خیریه استان و سازمان فرهنگی و  ورزشی شهرداری قزوین در همکاری با حوزه استان قدردانی کرد.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین