عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۱۶
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۰
حجت‌الاسلام نصوری:
معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت با اشاره به وجود 400 کتاب اصلی شیعه تا قبل از سال 260 هجری، گفت: این 400 کتاب از زمان امام صادق(ع) به بعد نوشته شده است که نشان از ایجاد فضای علم‌اندوزی توسط ایشان دارد.

عقیق: حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا نصوری معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت در خصوص جایگاه اندیشه‌های مهدویت در بیانات امام صادق(ع) ابراز داشت: امام صادق(ع) فرمودند: «لَو أدرَکتُهُ لَخَدَمتُهُ أیّامَ حَیاتی»، اگر او (امام زمان) را دریابم، تمام عمر به او خدمت می‌کنم، این نشان می‌دهد، امام(ع) نسبت به مهدویت و مسیر امامت، به جریان پیش‌روی شیعه کد ارائه می‌کند که مردم آن دوران متوجه اهمیت موضوع باشند.

وی با اشاره به وجود 400 کتاب اصلی شیعه با نام «اصول اربعمائه» تا قبل از سال 260 هجری قمری، افزود:  این 400 کتاب بیشتر از زمان امام صادق(ع) به بعد نوشته شده که نشان از ایجاد فضای علم‌اندوزی توسط صادق آل محمد(ص) دارد.

حجت‌الاسلام نصوری به روایتی از امام صادق اشاره و بیان داشت: امام صادق(ع) فرمود: «من أقر بجمیع الدئمه وجحد المهدی کان کمن أقر بجمیع الأنبیاء وجحد محمداً(ص)، فقیل له: یابن رسول الله !فمن المهدی من ولدک؟ قال: الخامس من ولد السابع یغیب عنکم شخصه و لا یحل لکم تسمیته»، هر کس به جمیع ائمه اقرار کند، ولی مهدی را انکار کند، مثل کسی است که اقرار به جمیع انبیا کرده، ولی محمد(ص) را انکار کرده است، به حضرت عرض شد:ای فرزند رسول خدا! چه کسی از فرزندان تو مهدی است؟ فرمود: پنجمین از اولاد هفتم، کسی که از شما غایب می‌شود و نام بردن او بر شما حلال نیست.

وی با تاکید بر زمینه‌سازی نوع نگاه مردم به مسئله غیبت از سوی صادق‌ آل‌محمد(ص)، ادامه داد: در دوران امام ششم فضا به گونه‌ای مهیا شد که در فضای پر التهاب جامعه، امام(ع) بهترین بهره را برای انتقال و ترویج فرهنگ شیعه ببرد، به گونه‌ای که به طرح مبانی اصیل دین در جامعه مبادرت کردند تا این نگاه راهبردی به دوران امام مهدی(عج) منتقل شود.

منبع: فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین