عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۰۶۵۷
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۴
درس اخلاق استاد انصاریان در ماه محرم
خدا از این منظومه‌ها در قرآن به صورت «رَبِّ الْمَشَارِقِ وَالْمَغَارِبِ» یاد می‌کند که نشان می‌دهد در جهان میلیاردها مشرق و مغرب وجود دارد، در حالی که اگر مشرقین بود- یعنی دو تا شرق بود- استفاده می‌کرد.
عقیق:شیخ حسین انصاریان استاد اخلاق شهر تهران در ششمین شب محرم در حسینیه هدایت با اشاره به وجود میلیون‌های منظومه شمسی در عالم ماده گفت: طبق تحقیقات و نوشته‌ها میلیون‌ها منظومه شمسی در عالم ماده وجوددارد که هر کدام دارای قمر و نجوم هستند، بخشی از آیات قرآن کریم این مسأله را مطرح کردند.

وی افزود: خداوند از این منظومه‌ها در قرآن به صورت «رَبِّ الْمَشَارِقِ وَالْمَغَارِبِ» یاد می‌کند که نشان می‌دهد در جهان میلیاردها مشرق و مغرب وجود دارد، در حالی که اگر مشرقین بود-دو تا شرق بود- استفاده می‌کرد، در حالی که عبارت مَشَارِقِ یعنی بالای سه عدد تا بی‌نهایت را شامل می‌شود.

استاد انصاریان با بیان اینکه پروردگار علم در عالم معنا از خورشید، قمر و ستارگان نام برده است، خاطرنشان کرد: این منظومه شمسی معنوی تکیه‌گاه کل خلقت است که آثار این منظومه شمسی معنوی پایان‌ناپذیر است.
وی ادامه داد: در حالی که منظومه شمسی ماده طبق نظر قرآن پایان‌پذیر است «إِذَا الشَّمْسُ کُوِّرَتْ؛ وَإِذَا النُّجُومُ انْکَدَرَتْ» اما آن منظومه دیگر نه تنها نابود نمی‌شود بلکه در حال ازیاد نور است.
استاد اخلاق شهر تهران با بیان اینکه منظومه شمسی معنوی امکان بروز و ظهور در عالم ماده را ندارد، ابراز داشت: این دنیا ظرفیت جا دادن چنین منظومه‌ای را ندارد و اگر قرار به انجام این کار باشد، باید پرده‌ها کنار برود.
وی افزود: در سوره احزاب از خورشید این منظومه شمسی معنوی نام برده می‌شود «یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ إِنَّا أَرْسَلْنَاکَ شَاهِدًا وَمُبَشِّرًا وَنَذِیرًا؛ وَدَاعِیًا إِلَى اللَّهِ بِإِذْنِهِ وَسِرَاجًا مُّنِیرًا» که این تعبیر فقط مختص خاص پیغمبر(ص)  است.
استاد انصاریان با طرح این سؤال که ارتباط این سراج با منبع نور بی‌نهایت چه سنخیتی دارد و چگونه این نور در وجود او در حال تبدیل است، بیان داشت: منبع تولید نور در وجود پیامبر(ص)، نور بی‌نهایت الهی است.
وی ادامه داد: قمر این منظومه طبق تأویل آیات سوره آل عمران «وَمَا یَعْلَمُ تَأْوِیلَهُ إِلاَّ اللّهُ وَالرَّاسِخُونَ فِی الْعِلْمِ» شخص امیرالمؤمنین(ع) است.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین