عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۹۸۴۶
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۸
آیت‌الله اعرافی در پیامی به همایش «غدیر از دیدگاه اهل سنت»:
ارج گذاری و پاسداشت غدیر در هر شکل و صورتی، تعظیم شعائر الهی است که شعور را به جامعه و امت ارزانی داشته و هویت اجتماعی را با امامتی معنا می بخشد که روز قیامت بی نسبت و انسابی، نسبتی هویت‌بخش به توده‌های انسانی می دهد: یَوْمَ نَدْعُو کُل أُنَاس بِإِمَامِهِمْ.
عقیق: آیت الله علیرضا اعرافی، در پیامی به مناسبت برگزاری پانزدهمین همایش بین‌المللی «غدیر از دیدگاه اهل سنت»، که در تبریز در حال برگزاری است، تصریح کرد: غدیر، برکه جاری در تاریخ، نماد برتر و تابناک استمرار و تداوم ولایت الهی در مظاهر اولیای الهی است. غدیر، نام روشن حقیقتی است که در مقام «کل یوم فی شان» برای همه پرسش های ذاتی هستی «یساله من فی السموات و الارض» هر روز جلوه های تازه ای دارد.

مدیر حوزه های علمیه کشور خاطرنشان کرد: ارج گذاری و پاسداشت غدیر در هر شکل و صورتی، تعظیم شعائر الهی است که شعور را به جامعه و امت ارزانی داشته و هویت اجتماعی را با امامتی معنا می بخشد که روز قیامت بی نسبت و انسابی، نسبتی هویت‌بخش به توده‌های انسانی می دهد: یَوْمَ  نَدْعُو کُل  أُنَاس  بِإِمَامِهِمْ.

متن پیام رئیس جامعه المطفی العالمیه را در ادامه بخوانید:

بسم الله الرحمن الرحيم 

غدیر، برکه جاری در تاریخ، نماد برتر و تابناک استمرار و تداوم ولایت الهی در مظاهر اولیای الهی است. غدیر، نام روشن حقیقتی است که در مقام «کل یوم فی شان» برای همه پرسش های ذاتی هستی «یساله من فی السموات و الارض» هر روز جلوه های تازه ای دارد.

غدیر، نماد وحدت و رمز اتحاد هستی است تا همه اهل ولایت الهی در برابر همه طاغوت صف‌بندی روشن و واضحی داشته باشند و در مقام انجام فریضه «تولی و تبری» در مسیر باور به «هل الایمان الا الحب و البغض» با اتباع مطلق از اسوه حسنه الهی و حبیب الله، در مقام اطاعت، محبوب خدا شده و از اتباع هواهای نفسانی و ظنون وهمانی رها شده و در صراط مستقیم «منعم علهیم» قرار گیرند. این گونه است که «کتمان حقیقت غدیر» همانند کتمان معرفت از رسول الله(ص) نه تنها وحدت انگیز نیست، بلکه تفرقه‌انداز و شقاق‌افکن و پشت کردن به «حبل‌الله» متین الهی است که تار و پودش را «کتاب الله و عترتی اهل بیتی» تشکیل داده است. پس کتمان حقیقت غدیر، غفلت از «عروةالوثقی» و آویختن به «ارباب متفرقون» است که جز تفرقه و شقاق برای امت ثمره ای ندارد.

ارج گذاری و پاسداشت غدیر در هر شکل و صورتی، تعظیم شعائر الهی است که شعور را به جامعه و امت ارزانی داشته و هویت اجتماعی را با امامتی معنا می بخشد که روز قیامت بی نسبت و انسابی، نسبتی هویت‌بخش به توده‌های انسانی می دهد: یَوْمَ  نَدْعُو کُل  أُنَاس  بِإِمَامِهِمْ.

اعلان رسمی هویت اجتماعی امت اسلام با «امامت و ولایت غدیری» مولی الموحدین امیرالمؤمنین علی‌بن ابی‌طالب(کرم‌الله وجهه)، نه تنها بر پیامبر(ص) فریضه و واجب است، بلکه بر یکایک امت است تا با شعور و تعظیم شعائر، این عید بزرگ امت اسلام را جشن گرفته و بر نعمت بزرگ ولایت الهی در مظاهر اسمایی شکرگزاری کرده و یأس و نومیدی را در لشکر و جنود ابلیس و شیطان برانگیزانده و فلسفه آیات الهی را در زندگی با تمام و کمال به نمایش گذارند: یَئِسَ الذِینَ کَفَرُوا مِنْ دِینِکُمْ فَلَا تَخْشَوْهُمْ وَاخْشَوْنِ الْیَوْمَ  أَکْمَلْتُ لَکُمْ  دِینَکُمْ  وَأَتْمَمْتُ  عَلَیْکُمْ  نِعْمَتِي وَ رَضِیتُ  لَکُمُ  الِاسْلَامَ  دِینًا.

امروز سکوت و خاموشی در برابر نقطه عطف تاریخی بشریت در روز غدیر، چیزی جز همراهی با «آمران منکر و ناهیان از معروف» و قرار گرفتن در زمره «اولیای شیطان و اولیای طاغوت» و خروج از «حزب‌الله» به «حزب شیطان» نیست؛ چرا که اگر غیبت یک ماهه موسی(ع)، نیازمند خلافت هارونی بر امت یهودی و اصلاح امور و جلوگیری از افساد مفسدان در امت است، بی گمان غیبت دائمی پیامبر(ص) از میان امت، سزاوار تعیین ولی‌الله، اولوا الامر، خلیفه و امامی عادل و غیر ظالم است. از این روست که پیام غدیر در بردارنده تمامیت نعمت و اکمال دین اسلام بوده و در برابر ترک پیام و کتمان آن به هر شکلی، نقصان اسلام و رسالت الهی خواهد بود: یَا أَیُّهَا الرسُولُ  بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ  إِلَیْكَ مِنْ رَبِّكَ وَ إِنْ  لَمْ  تَفْعَلْ  فَمَا بَلغْتَ  رِسَالَتَهُ  وَ اللهُ  یَعْصِمُكَ مِنَ الناسِ إِن اللهَ  لَا یَهْدِي الْقَوْمَ الْکَافِرِینَ.

رخداد بی نظیر و بی مانند غدیر در حجه‌الوداع، آخرین و برترین پیامی است که پس از رسالت در طول تاریخ بشری پدیدار شده و جهت گیری در فلسفه و سبک زندگی انسان را تحت تأثیر مستقیم خود قرار داده  است. در این رخداد بی‌مانند، ندای استمرار ولایت الهی در امامت و ولایت علوی با سخن مشهور و متواتر از پیامبر(ص) که از فریقین نقل شده، تثبیت شد و هستی متفخر به «من کنت مولاه فهذا علی مولاه» شد و تاج ولایت الهی همچنان بر تارک بشریت باقی و برقرار ماند و ابلیس ملعون نومید و مأیوس شد.

جامعةالمصطفی‌العالمیة به حسب مأموریت و وظیفه ذاتی خود، با پاسداشت و گرامی داشت این شعار مقدس الهی در عید عظیم ولایت، منادی وحدت محور حبل‌الله است که تار و پودش را کتاب الله و عترتی اهل بیتی تشکیل می دهد.

همایش غدیر یکی از روش های پاسداشت شعائر الهی و اعلان به دور از کتمان حقیقت ولایت الهی و نصب خداوندی در حوزه امامتی است که «لَایَنَالُ عَهْدِي الظالِمِینَ» حکم کرد فقهی و کلامی الهی در آن  است تا هماره در  گوش جان این زمزمه را داشته باشیم که عدالت قسطی جز با صالحان مقسطان سر و سامان نمی‌یابد و جز به مصلح منجی نمی‌توان امیدی به جهانی شدن «لیقوم الناس بالقسط» داشته باشیم.

امروز با جشن غدیر به پیشواز جهانی سرشار از صلح و عدالتی می رویم که خداوند وعده آن را داده و فرموده است: أَن الاَرْ ضَ یَرِثُهَا عِبَادِيَ الصالِحُونَ.

 والسلام علیکم و رحمةالله

  شهریور ماه 1396
 

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین