عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۹۵۷۴
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۳
پارسانیا:
عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم با اشاره به اینکه فرهنگ مدرن از طریق علم است که در فرهنگ‎ها و تمدن‎های دیگر معنا و مفهوم مورد نظر را وارد می‎سازد گفت: هنگامی که مفهوم مدرن علم پذیرفته شد، اجازه نخواهد داد در مورد خود میدان گفتگو شود.
عقیق:حجت‎الاسلام و المسلمین حمید پارسانیا، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم در دوره علمی پژوهشی علوم انسانی اسلامی «مفتاح» که  با حضور اساتید برجسته در رشته های مختلف علوم انسانی و همچنین دانشجویان و طلاب منتخبی از سراسر کشور، به همت دبیرخانه دوره های آموزشی پژهشی علوم انسانی اسلامی در حالی برگزاری است با بررسی سیر تحولات معنای علم و عقل در جهان مدرن و جهان اسلام و تاثیر آن در علوم اجتماعی، بر اهمیت مفهوم علم و لزوم تشریح کامل این مفهوم، تاکید کرد.

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم با اشاره به اینکه فرهنگ مدرن از طریق علم است که در فرهنگ‎ها و تمدن‎های دیگر معنا و مفهوم مورد نظر را وارد می‎سازد گفت: هنگامی که مفهوم مدرن علم پذیرفته شد، اجازه نخواهد داد در مورد خود میدان گفتگو شود و امکان برون رفت از میدان رقیب هرگز به وجود نخواهد آمد.

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم با تشریح ماهیت علم گفت: علم در ذات خود، دینی یا غیر دینی نخواهد بود بلکه بسته به تعریفی که ما از علم می‎کنیم، متفاوت خواهد بود.

حجت‎الاسلام و المسلمین پارسانیا با اشاره به اینکه مبانی بر مباحث  معرفت‎شناختی، هستی شناختی و انسان‎شناختی نیز تاثیرگذار خواهد بود گفت:هم‎چنین مسائل و انگیزه‎های تاریخی و اجتماعی هم اثرگذاری خود را خواهند داشت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان به تقسیم‎بندی علوم پرداخت و افزود: تقسیم‎بندی علوم هر چند به مباحث مدیریتی و چینش رشته‎ها هم بستگی دارد، اما مقدار زیادی از آن وابسته به مفهوم علم است و هر جامعه‏ ای حتی در علوم اسطوره‎ای، علم متناسب با خود را دارا می‎باشد.


منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین