عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۹۴۶۱
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۱
حبیب مهکام:
استاد پیشکسوت قرآن کریم با اشاره به اینکه ما در زمان یادگیری قرآن، ابزاری جز یک کتاب قرآن و گاهی یک نوار کاست بیشتر نداشتیم، گفت: جوانان باید قدر این توسعه ابزارهای آموزشی را بدانند و از آن بهره بگیرند.
عقیق:حبیب مهکام استاد پیشکسوت قرآن کریم در گفت‌وگویی با اشاره به اهمیت آموزش قرآن کریم اظهار داشت: سیر آموزش قرآن از گذشته تاکنون مسیر پر فراز و نشیبی را طی کرده است.

وی با مقایسه آموزش قرآن قبل از پیروزی انقلاب اسلامی افزود: در آن زمان جلسات قرآن بسیار محدود و تعداد اساتید نیز انگشت‌شمار بودند اما با این حال بسیاری از افراد با وجود سختی‌های زیاد از مسیرهای دور و نزدیک خود را به جلسات اساتید برجسته قرآن می‌رساندند.

مهکام با بیان اینکه در گذشته تعداد جلسات تفسیر قرآن بسیار کم بود، خاطر نشان کرد: قبل از پیروزی انقلاب کمتر کسی جرأت می‌کرد جلسات تفسیر قرآن برگزار کند چرا که ر‌ژیم طاغوت مانع برگزاری چنین محافل روشنگرانه‌ای بود.

این استاد پیشکسوت قرآن کریم با اشاره به لزوم تشویق افراد برای فعالیت در عرصه‌های قرآنی گفت: به یاد دارم در زمان کودکی وقتی در محفلی، قرآن خواندم با تشویق‌های بسیاری مواجه شدم که همین تشویق‌ها انگیزه‌ام برای فعالیت در عرصه تلاوت را چند برابر کرد به همین دلیل معتقدم برای ایجاد انگیزه در جوانان باید آن‌ها را در مجامع عمومی تشویق کرد.

وی در ادامه درباره زمان یادگیری قرآن کریم افزود: آموزش قرآن سن و سال نمی‌شناسد و افراد در هر سنی باید با قرآن کریم انس بگیرند و از آیات الهی به درک صحیحی برسد اما دوران کودکی و نوجوانی به دلیل اینکه ذهن افراد مستعدتر است زمان بهتری برای یادگیری قرآن کریم به نظر می‌رسد.

مهکام با بیان اینکه آموزش قرآن باید عمومی شود، اظهار داشت: مسئولان باید طوری برنامه‌ریزی کنند که آموزش‌های قرآنی عمومی‌سازی شود البته برای این منظور فعالیت‌های خوبی صورت گرفته اما کافی نیست و هنوز آموزش‌های عمومی قرآن در کشور فرهنگسازی و نهادینه نشده‌اند.

داور مسابقات قرآن کریم با اشاره به لزوم کیفی سازی آموزش‌های قرآن هم گفت: برای ایجاد انس عمومی با قرآن کریم باید روش‌های آموزش قرآن کریم هم متناسب با نیاز افراد متنوع باشد تا بتوانیم به جایگاه مطلوبی در این عرصه برسیم.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ابزارهای بسیاری برای آموزش قرآن کریم وجود دارد، خاطر نشان کرد: جوانان باید قدر این پیشرفت در عرصه‌های قرآنی را بدانند و برای ارتقای توانمندی‌های خود بیشتری تلاش کنند. ما در زمان یادگیری قرآن ابزاری جز یک کتاب قرآن و گاهی یک نوار کاست بیشتر نداشتیم اما اکنون نرم‌افزارها و لوح فشرده و حتی اساتید بسیاری در این مرز و بوم فعالیت می‌کنند که همه به برکت پیروزی انقلاب اسلامی است و جوانان باید قدر این نعمت را دانسته و از آن به خوبی استفاده کنند.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین