عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۹۴۰۳
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶
گرامیداشت روز ازدواج
رهبر معظم انقلاب با تاکید بر اهمیت فرزندآوری فرمودند: این‌هایی که اول زندگی می‌گویند زود است، ناشکری است.
عقیق:موضوع فرزندآوری از تأکیدات مهم دین اسلام است و پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) احادیث متعددی نسبت به ثمرات و اثرات وضعی آن صادر کرده‌اند. به عنوان نمونه پیامبر گرامی اسلام(ص) در روایتی فرمود «بَیتٌ لا صِبیانَ فیهِ لا بَرَکَةَ فیهِ؛ خانه اى که کودک در آن نباشد، برکت در آن نیست. (کنز العمّال: ج 16 ص 274) بنابراین عکس آن نیز صادق است، یعنی خانه‌ای که در آن فرزند باشد،‌ خداوند برکاتش را جاری خواهد کرد. 

متأسفانه اکنون فرزندآوری به علل مختلفی از جمله نگرانی درباره آینده مورد غفلت زوجین قرار گرفته است. این در حالی است که خداوند در آیه‌ای از قرآن خطاب به گروهی که در عصر جهالت فرزندان خود را می‌کشتند، می‌فرماید: «وَ لا تَقْتُلُوا أَوْلادَکُمْ خَشْیَةَ إِمْلاقٍ نَحْنُ نَرْزُقُهُمْ وَ إِیَّاکُمْ إِنَّ قَتْلَهُمْ کانَ خِطْأً کَبیراً؛ و فرزندانتان را از ترس فقر ، نکشید، ما آنها و شما را روزی می‌دهیم مسلماً کشتن آنها گناه بزرگی است.» بر اساس این آیه می‌توان برداشت کرد خداوند روزی‌رسان است و نباید از ترس فقر از فرزندآوری و فرزندداری ممانعت کرد. 

رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای خانواده شهید مختاروند در پاسخ به یک تازه‌عروس که درباره همزمانی فرزندآوری و مسأله تحصیل و مشکلات آن پرسید، فرمود: «اولاً بچه‌دار بشوید، اینهایی که اول زندگی همین طور مدام عقب می‌اندازند و می‌گویند زود است، ناشکری است. این ناشکری موجب می‌شود خداوند متعال بعداً جواب سختی بدهد. من کسی را سراغ دارم...»

ادامه را در فیلم زیر مشاهده کنید.




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین