عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۸۸۸۳
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹
کارشناس مذهبی تصریح کرد: فلسفه تمام دستورات الهی برای رسیدن به شادی عمیق است و تمام انبیاء و پیامبران برای شادی بشر مبعوث شده‌اند.
عقیق:حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا رنجبر، در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر حضرت ثامن الحجج(ع)، در صحن جامع رضوی، اظهار کرد: تمام دستورات الهی برای رسیدن به شادی عمیق است و این شادی جزء با بندگی خدا تحقق نمی‌یابد.

وی با بیان اینکه شادی بر دو قسم عمیق و سطحی است، گفت: شادی سطحی ساده به دست می‌آید و راحت هم از بین می‌رود، اما شادی عمیق دائمی است و به دنبال خود انگیزه، فعالیت، آرامش و تمرکز به ارمغان می‌آورد.

این کارشناس مذهبی، خداوند را کانون رحمت و لطف بی‌کران دانست و  افزود: در تمام بخش‌های قرآن کریم ردپای رحمت الهی وجود دارد و این دریای رحمت و رأفت در تمامی عرصه‌های زندگی ما پراکنده است و همگان از سفره نعمت‌های او بهره‌مند می‌شوند.

وی با تشبیه برخی از افراد به ماهی که در دریا است و به طمع یک کِرم مُرده‌ای که در قلاب است، دریا را از دست می دهد، خاطر نشان کرد: متأسفانه برخی از افراد به خاطر کسب سود اندک، دنیا را به آخرت و سعادت همیشگی می فروشند.

حجت الاسلام والمسلمین رنجبر با طرح این سؤال که چگونه می توان همیشه خدا را در زندگی داشت، ابراز کرد: انسانی که خدا را دارد دیگر به هیچ چیز نیاز ندارد و هر کس که خدا را نداشت گویی هیچ چیز ندارد؛ از این رو با عمل به دستورات الهی می توانیم رضایت الهی را کسب کنیم.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین