عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۸۵۲۸
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۵
محمد شجاعی در برنامه«راه‌نشان»:
مدیر عامل مؤسسه فرهنگی هنری منتظران منجی(عج) گفت: وقتی انسان عاشق خداست یعنی چیزی درونش وجود دارد که می‌خواهد آن را شبیه خدا کند و به او قابلیت خلیفة‌اللهی می‌دهد.
عقیق:محمد شجاعی مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری منتظران منجی در برنامه «راه نشان» که از شبکه قرآن سیما پخش می‌شود با اشاره به تأثیر اسماء الهی در زندگی افراد گفت: هر وقت ذاتی را به یک صفت اضافه می‌کنیم از درون آن، اسم بیرون می‌آید. مانند نقاش. هنرمند. شاعر. فیلسوف.

وی عنوان کرد: درباره خداوند متعال هم همین طور است یعنی ذات حضرت حق دارای صفات بی نهایتی است که هر صفتی موجب می شود یک اسم را برای خدا بکار ببریم در حالی که خداوند ذاتاً علیم، قدیر، ارحم ‌الراحمین است.

این کارشناس مسائل اخلاقی اظهار داشت: در قرآن کریم آمده است که: خداوند اسم‌های زیبایی دارد پس خدا را به آن اسم‌ها بخوانید «وَلِلَّهِ الأَسْمَاءُ الْحُسْنَى فَادْعُوهُ بِهَا»؛ خواندن خدا به این اسم‌ها قطعا در سعادت دنیا و آخرت ما اثرگذار است و غفلت از آنها نیز شقاوت، محرومیت و آسیب دنیایی و آخرتی را به دنبال دارد.

مدیر عامل مؤسسه فرهنگی هنری منتظران منجی(عج) با اشاره ارتباط اسماء الهی با انسان تصریح کرد: انسان ابعاد مختلفی در وجود خویش دارد اعم از بُعد جمادی، بُعد گیاهی، بُعد حیوانی، بُعد عقلانی یا فرشته‌ای و بخش فوق عقلانی. انسان در بخش فوق عقلانی، کمالات را به صورت بی نهایت طلب می‌کند؛ مانند علم، قدرت، زیبایی، مهربانی، عشق و این یعنی انسان عاشق «الله» است.

وی گفت: اینکه امام خمینی(ره) می‌فرمودند رئیس جمهور آمریکا هم عاشق خداست یعنی این بی‌نهایت بودن را در بخش جمادی جست‌وجو می‌کند، بنابراین فریاد «لا اله الا الله» به عنوان یک حقیقت در درون همه انسان‌ها وجود دارد کسانی که در مرحله حیوانیت عقل می‌‌مانند نمی‌توانند شیفته معشوق خویش یعنی «الله» باشند.

شجاعی خاطر نشان کرد: وقتی می‌گوییم انسان عاشق خداست یعنی چیزی در درون انسان وجود دارد که می‌خواهد آن را شبیه خدا کند و این به انسان قابلیت خلیفة الهی می‌دهد از این روپیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند: «تَخَلّقوا بأخلاق الله»؛ یعنی اسماء خداوند را بگیرید و متخلّق به اخلاق الهی شوید.

وی اظهار داشت: در واقع انسان می‌خواهد با عشق به «الله»، عشق به خود خدا و در سایه این عشق به جایی برسد که می‌خواهد مانند خود خدا غفور. رحیم و رحمان باشد لذا میزان کمال یک انسان به تعداد اسمایی است که از خداوند دریافت کرده و آنها را در وجود خودش نهادینه کرده است.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین