عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۸۱۳۹
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۸
همزمان با سالروز وفات سیدالکریم منتشر می‌شود
یکی از امتیازات بزرگ حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) این بود که دینش را به امام هادی (ع) عرضه کرد. دینش دین امامش بود، مدام نمی‌رفت از دهان این و آن، از این کتاب و آن مجله، دین را بگیرد، به امام عرضه و ایشان هم تأیید می‌کرد.
عقیق:امروز دوشنبه 19 تیرماه و 15 شوّال مصادف با سالروز شهادت حضرت حمزه (ع) عموی پیامبر اکرم (ص) و وفات حضرت عبدالعظیم (ع) است. به همین مناسبت به بیانی از آیت‌الله خوشوقت درباره امتیاز ویژه سیدالکریم (ع) اشاره می‌کنیم:

ایشان می‌فرماید: «یکی از امتیازات بزرگ حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) این بود که دینش را به امام هادی (ع) عرضه کرد. عرضه داشت: «آقا! عقیده من نسبت به خدا و نسبت به اسماء و صفات او این است، نسبت به پیامبر این است، نسبت به امام این است، نسبت به قیامت این است»، همه را گفت، گفت: «آقا! من می‌گویم شما ببینید هر کجا که خراب است، درست کنید». حضرت دیدند همه درست است، لذا فرمودند: «این دین من و آباء من است، محکم نگهش دار».

اینکه می‌بینیم امام هادی (ع) فرمود: «آنهایی که راهشان دور است و نمی‌توانند به کربلا بروند، بروند زیارت او»، برای این است. دینش دین امامش بود، تابع امام بود، مدام نمی‌رفت از دهان این و آن، از این کتاب و آن مجله، دین را بگیرد، به امام عرضه می‌کرد و امام هم تأیید می‌کرد. الان هم همان دینی که امام دستور داده موجود است، روایتش در کتاب ما هست، شیعه دارد.


منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین