عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۶۶۶۵
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲
کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حسینیه نور البکاء افتتاح شد؛
اگر حقانیت و اعجاز قرآن کریم و پیامبر اکرم (ص) را نداشتیم امروز هیچ دلیلی نمی‌توانستیم بر حقانیت حضرت علی اصغر (ع) داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار عقیق، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در مراسم افتتاح کارگاه‌های دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در 70 نقطه ایران که در حسینه نورالبکاء برگزار شد، گفت: ما در ایام ولادت حضرت علی اکبر (ع)‌ مهمان ایشان هستیم ولی حضرت علی اصغر(ع) از ما پذیرایی می‌کند. خداوند بنا دارد جهان را از شرک، کفر، فساد، ناامنی، بی‌دینی، جنگ قساوت و بی‌رحمی نجات دهد و رسالت انبیا نیز همگی برهمین است که طاغوت و بت‌هایی که بشر را گرفتار کرده است را کنار بزنند.

سندی بر حقانیت حضرت علی اصغر(ع)

امام جمعه موقت تهران، تأکید کرد: انبیا الهی کشته‌های بسیاری برای رهایی بشر از زنجیر کفر و استکبار داشته‌اند و اگر حقانیت و اعجاز قرآن کریم و پیامبر اکرم (ص) را نداشتیم امروز هیچ دلیلی نمی‌توانستیم بر حقانیت حضرت علی اصغر (ع) داشته باشیم. تنها سندی که نشان می‌دهد حضرت عیسی، موسی، ابراهیم، نوح علیهم السلام انبیا و سفرای الهی بوده‌اند قرآن کریم است؛ در قرآن کریم ادیان گذشته تأیید شده و یک جریانی از حضرت آدم (ع) شروع شده و حضرت خاتم آن را مستحکم کرده است و حاصل 23 سال زحمت پیامبر اکرم (ص) در واقعه غدیر بود و امام حسین (ع) یک چشمه جوشانی است که تا قیامت موحدان را با توحید ناب آشنا می‌کند.

خواندن روضه را مسخره می‌کردند

وی افزود: روز عاشورا نکته عطفی در تاریخ عالم است این روز، روز تجلی حق بود. این حرکت و نهضت در دایره بنی‌هاشم بود. اول شهید از منظومه بنی‌هاشم، حضرت علی‌اکبر (ع) بود و خاتم آن علی‌اصغر (ع) بود. خاتم یعنی همه و انقلاب اسلامی ما نیز زنده شده علی‌اصغر و امام حسین (ع) است. مدعیان روشنفکر قبل از انقلاب خواندن روضه را مسخره می‌کردند اما امام خمینی (ره) خود و انقلاب را زیر پرچم سیدالشهدا آورد.


صدیقی ادامه داد: در انبیا،‌ خاتم حضرت رسول (ص) و در اوصیا حضرت مهدی خاتم اوصیا و در شهدا حضرت علی‌اصغر (ع) خاتم و همه کاره است. این قطب و مغناطیس چون در قالب طفل نمود پیدا کرد ضعیف‌نواز است و خداوند خاصیتی به او داده که اگر از همه جا رانده شدیم به سراغ او برویم.

پیام بسیار گیرایی دارد...!

وی افزود: از یکی از بزرگان اهل باطن پرسیدند مقام حضرت ابوالفضل (ع) بالاتر است یا مقام حضرت عیسی یا حضرت موسی (ع) که این فرد در پاسخ گفت؛ یک نکته برای کسی پنهان نیست که گره‌هایی که به دست حضرت ابوالفضل (ع) باز شده به دست احدی باز نشده و امروز خداوند می‌خواهد فتوحات اسلام به دست مظلوم‌ترین فرد عالم یعنی حضرت علی اصغر (ع) انجام شود. امروز کسی فکر نمی‌کرد مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) جهانی شود و آمریکا و آفریقا را نیز دربرگیرد. بعد اینکه مادران فرزندان‌شان را در مراسم شیرخوارگان حسینی به عنوان سربازان حضرت ولی‌عصر (عج) نذر یاری ایشان می‌کنند پیام بسیار گیرایی دارد.

بازتاب برگزاری مجمع جهانی در رسانه‌های داخلی و خارجی

داود منافی‌پور دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) در ابتدای این مراسم به برگزاری سیر صعودی این رویداد مذهبی بزرگ در اولین جمعه محرم هر سال در سراسر ایران و ۴۱ کشور جهان اشاره کرد و همچنین از واکنش ده‌ها وب سایت متفاوت علیه این مراسم سخن گفت. وی در ادامه به بیان برخی از برنامه‌های تحقیقاتی این مجمع هم چون تدوین دکترین مجمع، شناسایی کانون‌های مستعد شیعی، شناسایی نخبگان منابر شیعه و تدوین دانشنامه حضرت علی اصغر(ع) پرداخت.


یاری دست‌اندرکاران مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع)

در پایان حاج حسن خلج به مدیحه سرایی پرداخت و تصریح کرد: هزینه برگزاری این مراسم در ایران و خارج از کشور توسط مردم پرداخت می‌شود و خطاب به تمامی کسانی که در هر روز "بابی انتم و امی و نفسی و مالی" را زمزمه می‌کنند باید گفت حال که این مجموعه با مشکلات مادی عدیده‌ای مواجه هست بر همگان واجب است که با رایزنی‌های گوناگون مشکلات این مجموعه را مرتفع کنند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین