عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۶۶۳۶
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۴
منافی‌پور در مراسم افتتاح کارگاه‌های دوخت لباس:
دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) گفت: تلاش ما در مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) بر این است که این مجمع را در سازمان ملل به ثبت برسانیم که در این صورت هر ساله می‌توانیم 15 دقیقه روضه علی‌اصغر (ع) را در سازمان ملل بخوانیم.
عقیق:آیین افتتاح کارگاه‌های دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در 70 نقطه ایران با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، داود منافی‌پور دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) و حسن خلج از مداحان اهل بیت (ع) در حسینیه نورالبکاء برگزار شد.

منافی‌پور در ابتدای این مراسم گفت: 14 سال پیش اولین‌بار خدمت حاج‌آقا خلج برای برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی رسیدم قرار شد این کار را در مهدیه تهران انجام دهیم.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) ابراز داشت: سال اول شروع کار مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر (ع) 8 جلسه در کربلا، مشهد، قم، تهران، بحرین و کاشان داشتیم و سال سوم 53 جلسه از این مراسم در اولین جمعه ماه محرم انجام شد که سال گذشته در 32 کشور برگزار شد که بعد از بررسی‌های دقیق‌تر به 41 کشور رسید که در 4 هزار و 500 نقطه از ایران و خارج کشور برگزار شد.

وی گفت:‌ در اولین جمعه ماه محرم روضه حضرت علی اصغر (ع) خوانده می‌شود که مادران همراه نوزادان خویش با لباس‌های سبز و با سربندهایی با عنوان یا صاحب‌الزمان در تجمع شیرخوارگان حسینی حضور دارند و خاص‌تر از این مسئله نذرهایی است که در جلسه صورت می‌گیرد و بر این اساس مادران، نوزادان خود را نذر یاری قیام حضرت مهدی (عج) می‌کنند و در واقع صورت ظاهری مراسم شیرخوارگان حسینی با روضه‌خوانی برای سیدالشهدا (ع) متفاوت است.

منافی‌پور ابراز داشت: کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در ایران 70 کارگاه است که 31 استان بدون اینکه از سوی ارگان یا نهادی حمایت مالی شوند کار دوخت لباس را انجام می‌دهند و این کار به صورت کاملاً مردمی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد:‌ اهل تسنن در جهان حدود 800 میلیون نفر هستند که از این میان 250 میلیون نفر آنها حنفی‌مذهب هستند که عقاید آنها به شدت به منابر اهل بیت (ع) نزدیک است. همچنین هندوها جمعیت 800 میلیونی در شبه قاره هند را تشکیل می‌دهند که می‌توان هزار جلسه در هند داشته باشیم. روز عاشورا در هند تعطیل است و مردم در این روز به عزاداری برای حضرت سیدالشهدا (ع) می‌پردازند.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) خاطرنشان کرد: ما در مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) به دنبال این هستیم که دانشنامه حضرت علی‌اصغر (ع) را با کمک اساتید و پژوهشگران بنویسم. همچنین دکترین حضرت علی‌اصغر (ع) نوشته شده است و ما در دکترین تلاش می‌کنیم بگوییم به دنبال چه چیزی هستیم و در واقع به وسیله روضه‌خوانی می‌خواهیم پیام اباعبدالله الحسین (ع) را به جهانیان برسانیم. اگر کربلا حیات شیعه به شمار می‌رود حضرت علی اصغر (ع) نیز حیات کربلا است.

وی ادامه داد:‌ تلاش ما در مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) بر این است که این مجمع را در سازمان ملل به ثبت برسانیم. چرا که حضرت علی اصغر (ع) قدرت بلامنازع ما است که چیزی نمی‌تواند با آن مقابله کند و اگر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) در سازمان ملل تثبت شود هر ساله می‌توان 15 دقیقه روضه علی‌اصغر (ع) را در سازمان ملل بخوانیم.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) افزود: در ادامه برنامه‌های ما برای 6 سال آینده این است که به امکان‌سنجی برگزاری مراسم در امکان داخلی و خارجی پرداخته‌ایم که به طور مثال امکان‌سنجی اولیه ما در هند هزار جلسه است و امسال در ایران بیش از 4500 نقطه است که امکان‌سنجی در سال آینده برگزاری مراسم علی اصغر (ع) در 8 هزار نقطه پیش‌بینی می‌کند چرا که ما 11 هزار بقعه متبرکه داریم و دستیابی به عدد 8 هزار دور از ذهن نیست.

منافی‌پور اظهار داشت: ما به رصد رسانه‌های خارجی نیاز داریم، در سال گذشته مراسم شیرخوارگان حسینی 17 بازتاب در رسانه‌های خارجی داشته است. همچنین 114 قسمت فیلم کوتاه از مراسم شیرخوارگان حسینی تهیه شده که در چندین مورد نیز از مجمع و از شخص بنده در این فیلم‌ها استفاده شده است.

وی با بیان اینکه 3 هزار و 500 بانوی داوطلب هم اکنون به دوخت لباس برای شیرخوارگان حسینی مشغول هستند، گفت: حضور مادران وشیرخوارگانشان در نخستین جمعه ماه محرم در 4 هزار و 500 نقطه از ایران و جهان، زمینه‌ساز شکل گیری نهضت عاشوراپژوهی و جهانی سازی کربلا خواهد شد.

منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین