عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۶۴۸۱
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳
به همت دارالقرآن الکریم آستان مقدس حسینی
دانشنامه قرآنی اهل بیت(ع) شامل ۶۰ جلد آیات قرآن و روایات تفسیری اهل‌بیت(ع) توسط آستان مقدس حسینی رونمایی شد.
عقیق:دارالقرآن الکریم آستان مقدس حسینی با حضور شخصیت‌های دینی، حوزوی و دانشگاهی از دانشنامه قرآنی اهل بیت(ع) رونمایی کرد.

سید مرتضی جمال الدین، مسئول مرکز پژوهش‌های آستان مقدس حسینی گفت: دانشنامه اهل بیت(ع) از مهم‌ترین پروژه‌های صورت گرفته توسط دارالقرآن الکریم است که در 60 جلد تدوین شده و شامل سه مجموعه قرآنی، عقائدی و فقهی است که توسط یک کمیته از علمای حوزه علمیه نجف اشرف و کمیته علمی اساتید دانشگاه و یک کمیته فنی تدوین شده است.

وی افزود: تألیف این دانشنامه از 5 سال پیش آغاز شد و پس از 5 سال کار علمی پیوسته، اکنون از این اثر ارزشمند رونمایی شد.

جمال الدین یادآور شد: دارالقرآن الکریم حرم مطهر، پروژه‌های پژوهشی دیگری مانند تحقیق آثار قرآنی و آثار اهل‌بیت(ع) و تجدید چاپ کتاب‌های قرآنی و تهیه و تنظیم متون آموزشی قرآنی را نیز در دستور کار خود دارد.

از سوی دیگر دکتر ضرغام کریم عضو کمیته علمی دارالقرآن گفت: دانشنامه اهل بیت(ع) در واقع یک فهرست موضوعی آیات قرآن و روایات تفسیری اهل بیت(ع) بر اساس موضوعات قرآنی است و این دانشنامه شامل تمام موضوعات مربوط به قرآن کریم است که می‌تواند منبعی اصلی برای محققان و پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی در زمینه تحقیقات قرآنی و اسلامی باشد.

این مراسم روز گذشته در سالن سیدالاوصیاء حرم مطهر حسینی و همزمان با اعیاد شعبانیه با شعار «اهل بیت(ع) ترجمان قرآن» صورت گرفت.


منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین