عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۶۳۵
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۰
لبیک یا محمد(ص)...
محمد(ص) پیروان خود را به این منقبت ستود که شما بهترین امت من هستید و می توانید دنیای بشریت را با اجرای قانون متین قرآن به سعادت مطلوب برسانید.

عقیق:ثانیه ها تب دار شده اند سنگینی رسالتی از جنس پیامبر مهربانی را و دقایق تاب تحمل ندارند گرانسنگی ره توشه ای زرکوب را در راستای به بعثت رسیدن پیامبر اعظم.

آری محمد به مرز 40 سالگی رسيده بود تبلور آن رنج مايه ها در جان پیامبر عشق سبب شده بود كه اوقات بسياری را در بيرون مكه به تفكر و دعا بگذراند تا شايد خداوند بشريت را از گرداب ابتلا برهاند.

آری آن شب، شب بيست و هفتم رجب بود و محمد غرق در انديشه... كه ناگهان صدايی گيرا و گرم درغار پيچيد: «بخوان!»  محمد درهراسی وهم آلود به اطراف نگريست! و صدا دوباره گفت:‌ بخوان! و  اين بار محمد با بيم و ترديد گفت: «من خواندن نمی‌دانم» صدا پاسخ داد: «بخوان به نام پروردگارت كه بيافريد، آدمی را از لخته خونی...

و او هر چه را كه فرشته وحی خوانده بود، باز خواند.

هنگامی كه از غار پايين می آمد زير بار عظيم نبوت و خاتميت، بر خود می لرزيد از اين رو وقتی به خانه رسيد به خديجه كه از دير آمدن او سخت دلواپس شده بود گفت: «مرا بپوشان، احساس خستگی و سرما می كنم

و چون خديجه علت را جويا شد گفت: «آنچه امشب بر من گذشت بيش از طاقت من بود،‌ امشب من به پيامبری برگزيده شدم

خديجه كه از شادمانی سر از پا نمی شناخت در حالی كه روپوشی پشمی و بلند بر قامت او می پوشانيد، گفت: «من مدتها پيش در انتظار چنين روزی بودم می دانستم كه تو با ديگران بسيار فرق داري، اينك به پيشگاه خدا شهادت می دهم كه تو آخرين رسول خدايی و به تو ايمان می آورم......»

لبیک بر مبعث، عید بزرگ نجات از حیرت و سرگردانی، عید ختم ناامیدی، عید تمایز عدل و ظلم، عید بیداری و تعهد، عید هدایت!

لبیک بر مبعث، بهاری‏ترین فصل گیتی!
لبیک بر مبعث، فصل شکفتن گل سرسبد بوستان رسالت!
لبیک بر مبعث، روزی که گل‏های ایمان در گلستان جان انسان شکوفا شد
لبیک بر مبعث، نوید وحدت حق ‏طلبان جهان از خاستگاه وحی!
لبیک بر مبعث، پیام خیزش انسان، از خاک تا افلاک!
لبیک بر مبعث، انفجار نور و ظهور همه ارزش‏ها در صحنه حیات بشر!
لبیک بر مبعث، جشن بزرگ ستم‏دیدگان و بی‏ یاوران!
لبیک بر مبعث، جاری کننده چشمه ایمان و عدالت در کویر خشک زمین!
لبیک بر مبعث، پایه‏ گذار حکومت صالحان در عرصه خاک!

بعثت پیامبر اکرم (ص)سرآغاز راهی شد تا انسان از شرک، بی عدالتی، تبعیض، جهل و فساد بیرون آمده و به سوی توحید، معنویت، عدالت و کرامت حرکت کند.

مبعث نبوی با نهضت معنوی آغازید و انقلابی در عالم بشری ایجاد کرد که هنوز دامنه آن ادامه دارد و این تحول روحی، مردم مادی بت پرست را به مبدا آفرینش راهنمایی کرد و از کردار زشت برحذر ساخت و به نیکویی دعوت نمود.

محمد(ص) پیروان خود را به این منقبت ستود که شما بهترین امت من هستید و می توانید دنیای بشریت را با اجرای قانون متین قرآن به سعادت مطلوب برسانید.

رسول خدا(ص) در روز 27رجب در مکه مکرمه دعوت به خدا را آغاز کرد و سالها بعد در مدینه حکومت اسلامی را تشکیل داد تا بیرق اسلام برافراشته باشد و تاق سست بینان کفر را بر زمین بزند.

محمد(ص)دین مبین اسلام را به مردمی عرضه کرد که جملگی در آتش جهل می سوختند و  دعوت او چنان دلنشین بود که به سرعت دیوارهای جهل و خرافات را فرو ریخت و مردم موج موج به اسلام گرویدند.

رسول خدا در مدینه منشور حکومتی اسلام را پایه ریزی کرد و ندای محمدی اش را به گوش جهانیان رسانید.

محمد(ص) سالها به صورت پنهانی مردم مکه را به خدا دعوت کرد و آن زمان ندا آمد که دعوت آشکار کن!

 آری مبعث فصلی سبز در آیین شیعی است که هر برگ آن شمیم حسینی و مهدوی دارد و ردای فاطمی.
 
منبع:مهر
211005

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین